نایب رئیس مجلس:

نظر ما داشتن اینترنت اخلاق‌مدار بر مبنای ارزش‌های اسلامی است

1401/05/05 - 12:16 - کد خبر: 69692
علی نیکزاد

نصر: نایب رئیس مجلس گفت شبکه ملی اطلاعات «موجبات اینترنت امن» را فراهم می‌سازد. نیکزاد همچنین از لزوم ارائه اینترنت اخلاق‌مدار بر مبنای ارزش‌های اسلامی گفت.

به گزارش نصر، «علی نیکزاد»، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نخستین کنفرانس بین‌المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» به بحث فیلترینگ و ضرورت ایجاد اینترنت امن اشاره کرد و گفت:
«در مجلس هیچ‌یک از اعضا به دنبال فیلترینگ نیست اما هیچ رخداد اجتماعی بدون قانون نمی‌تواند شکل گیرد. حتی اگر قانون بد باشد، باید قانونی شکل گیرد. این فضا نیازمند مدیریت حاکمانه و جهادی است و اگر نخواهیم مستقل باشیم، آن‌ها از انتشار عکس سلیمانی جلوگیری و ما را از عرصه خارج می‌کنند.»
او راهکار تحقق این موضوع را راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: «اگر می‌خواهیم در عرصه ارتباطات حرفی برای گفتن داشته باشیم راهکار این است که شبکه ملی ارتباطات داشته باشیم. ما اگر می‌خواهیم در کشور کارهای بزرگی را انجام دهیم باید رنگ و بوی توزیع عدالت هم داشته باشد. دوستان ما به سمت اینترنت پرسرعت هم حتما باید حرکت کنند.»
نیکزاد با بیان اینکه اینترنت امن یعنی اینترنتی که شبکه ملی اطلاعات داشته باشد خاطر نشان کرد: «ما در بحث اینترنت امن می‌گوییم، اطلاعات کشور لازم نیست به سرورهای خارجی برود و برگردد. ما می‌گوییم چرا این‌ها در اینترنت، اخلاق را مد نظر قرار نمی‌دهند. نظر ما داشتن اینترنت اخلاق‌مدار بر مبنای ارزش‌های اسلامی است. این فیلترینگ نیست. در دنیا هم تجربه شده است. استفاده از اینترنت سن مجاز خودش را دارد. ما هم دنبال همین موضوعات هستیم‌.»
به اعتقاد وی اهمیت فضای مجازی در عصر حاضر آشکار است و مفهوم حکمرانی با ظهور فضای مجازی دستخوش تغییر و تحول شده است چرا که بسیاری از کارها مانند آموزش بر این بستر پیش می‌رود.
انتهای پیام/

پژوهشیار