خبر/

ترامپ برای اولین بار از زمان پایان ریاست جمهوری‌اش به واشنگتن می‌رود

1401/05/04 - 15:13 - کد خبر: 69618
دونالد ترامپ

نصر: دونالد ترامپ قصد دارد امروز (سه‌شنبه) برای اولین بار از زمان کنار رفتنش از ریاست جمهوری به واشنگتن بازگردد و در جریان این سفر در یک اندیشکده حامی خودش که مشغول تدوین دستورکاری برای دور دوم احتمالی ریاست جمهوری اوست، سخنرانی کند.

به گزارش نصر، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، برخی مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا از او خواسته‌اند زمان بیشتری را برای صحبت کردن درباره دیدگاه‌هایش در مورد آینده صرف کرده و کمتر روی موضوع شکایتش از انتخابات ۲۰۲۰ با توجه به آماده شدنش برای اینکه رسما کاندیداتوری‌اش را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کند، مانور دهد.
بر همین اساس ترامپ قرار است در جریان این سفرش در اجلاس دو روزه‌ای موسوم به اجلاس دستور کار "اول آمریکا" در محل موسوم به انستیتوی سیاست "اول آمریکا" سخنرانی داشته باشد.
بروک رولینز، رئیس انستیتوی سیاست اول آمریکا اظهار کرد: معتقدم که این سخنرانی یک سخنرانی بسیار متمرکز بر سیاست و با نگاه به جلو خواهد بود، چیزی بسیار شبیه به سخنرانی "وضعیت کشور ۵.۰".
ترامپ در طول چهار سال ریاست جمهوری خود، چهار نطق سالانه با عنوان "وضعیت کشور" داشت.
این انستیتوی غیرانتفاعی متشکل از مقامات و متحدان دولت سابق ترامپ، به طور کلی به عنوان یک "دولت در انتظار" تلقی می‌شود که در صورت نامزدی مجدد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری و پیروزی مجددش در انتخابات، می‌تواند به سرعت به "بال غربی" کاخ سفید کوچ کند.
این اولین سفر ترامپ به واشنگتن از زمان ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، زمانی که جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا تحلیف به جای آورد، به شمار رفته و در حالی صورت می‌گیرد که رقبای احتمالی او در انتخابات سال ۲۰۲۴ گام‌های آشکاری برای به چالش کشیدن وضعیت او به عنوان پرچمدار حزب جمهوری‌خواه برداشته‌اند. مایک پنس، معاون ترامپ در زمان رئیس جمهوری، در سخنرانی‌هایی که در تضاد ضمنی با ترامپ است، به تبلیغ برنامه‌اش تحت عنوان "دستور کار آزادی" می‌پردازد.
بر اساس این گزارش مایک پنس برنامه‌ریزی کرده بود در یک گردهمایی بنیاد هریتیج در واشنگتن همزمان با سفر ترامپ سخنرانی کرده و در این سخنرانی بگوید: "برخی افراد ممکن است تصمیم بگیرند بر گذشته تمرکز کنند، اما من معتقدم محافظه‌کاران باید روی آینده تمرکز کنند. اگر این کار را انجام دهیم، ما فقط در انتخابات بعدی پیروز نخواهیم شد، بلکه مسیر تاریخ آمریکا را برای چندین نسل تغییر خواهیم داد."
با این حال گزارش شد که این حضور پنس به دلیل شرایط بد آب و هوایی به تعویق افتاده اما او امروز سه‌شنبه در محل سازمانی موسوم به بنیاد آمریکای جوان در فاصله نه چندان دوری از نشست انستیتوی سیاست "اول آمریکا" سخنرانی خود را ایراد می‌کند.
ترامپ از زمان خروجش از قدرت بیشتر وقت خود را صرف شکایتش از انتخابات ۲۰۲۰ و تردیدافکنی در مورد پیروزی بایدن کرده است. در واقع، حتی زمانی که کمیته تحقیقات درباره وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان آمریکا تلاش‌های نومیدانه و بالقوه "غیرقانونی" او را برای باقی ماندن در قدرت و امتناعش از متوقف ساختن اقدامات گروه خشن حامیانش در آن روز آشکار کرد، ترامپ همچنان به تلاش خود برای تحت فشار قرار دادن مقام‌ها برای لغو پیروزی انتخاباتی بایدن ادامه داد.
او قصد دارد در سخنرانی امروز سه‌شنبه خود بر امنیت عمومی تمرکز کند.
تیلور بودویچ، سخنگوی او گفت: ترامپ کشوری در حال افول را می‌بیند که تا حدی به سبب افزایش جرم و جنایت تحت سیاست‌های دموکرات‌ها امنیتش تنزل یافته است. سخنرانی او شکست‌های سیاسی دموکرات‌ها را برجسته می‌کند و در عین حال چشم‌انداز "اول آمریکا" را برای امنیت عمومی ترسیم می‌کند؛ امری که مطمئناً یک موضوع تعیین‌کننده در انتخابات میان‌دوره‌ کنگره و پس از آن خواهد بود.
همچنین بروک رولینز، رئیس انستیتوی سیاست اول آمریکا اظهار کرد: کارمندان انستیتوی سیاست اول آمریکا، فراتر از موضوع این اجلاس به زمینه‌سازی‌های خود برای آینده پرداخته‌اند تا اطمینان حاصل کنند که وقتی کاخ سفید را پس می‌گیریم، سیاست‌ها، پرسنل و فرآیند را برای هر آژانس کلیدی تعیین کرده‌ایم.
انتهای پیام/

پژوهشیار