وزیر کشور:

استاندار کربلا به تهران می‌آید/ آمادگی استانداران مرزی برای مراسم اربعین

1401/05/04 - 10:39 - کد خبر: 69563
احمد وحیدی

نصر: وزیر کشور گفت: استاندار کربلا به زودی برای انجام مذاکرات بیشتر در مورد مقدمات مراسم اربعین به تهران می‌آید.

به گزارش نصر، احمد وحیدی پس از برگزاری نود ‌و سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز جلسه ستاد اربعین با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف و نیروهای مسلح برگزار و موضوعات مربوط به این مراسم بررسی شد. 
وی با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه ستاد اربعین اظهار داشت: در این نشست بر لزوم آمادگی ‌پایانه‌های مسافربری و جاده‌ها و انجام پیش‌بینی‌های لازم برای تامین آب، برق و سرویس‌های خدماتی نزدیک مرزها تاکید و قرار شد زیرساخت‌های مورد نیاز تکمیل ‌ و بازسازی شود.
وزیر کشور با اشاره به ضرورت بهبود حمل و نقل جاده ای برای انتقال مسافران اربعین افزود: اقدامات لازم باید انجام شود تا زائران با کیفیت مناسب به مرزها برسند. 
وحیدی خاطرنشان کرد: بهداشت زائران هم باید به طور کامل مورد تاکید قرار بگیرد و کالاهای اساسی برای استفاده بهتر زایران در مرزها در دسترس باشد. 
وزیر کشور با اشاره به اینکه برای انجام مراسم پیاده‌روی اربعین در داخل کشور عراق هم باید کارهایی انجام شود، گفت: در این کشور هم نیاز است برای میزبانی از زائران آمادگی‌هایی ایجاد شود. 
وحیدی ادامه داد: اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی و استانداران استان‌های مرزی برای انجام مراسم اربعین انجام شد و استانداران مرزی در اجرا و آماده سازی امکانات مراسم اربعین باید به تلاش‌هایشان ادامه دهند.
وزیر کشور مبنی بر اینکه آیا قرار است از دولت عراق هم استاندارانی برای مذاکرات به ایران بیایند، خاطرنشان کرد: معاون امنیتی وزارت کشور در سفر اخیر خود به عراق مذاکراتی با استانداران کربلا و نجف داشته است و این روند تداوم دارد تا آنها هم آمادگی‌های لازم را کسب کنند و این مذاکرات تا برگزاری مراسم اربعین ادامه دارد.
به گفته وی استاندار کربلا به زودی برای انجام مذاکرات بیشتر به تهران می‌آید.
انتهای پیام/

پژوهشیار