قالیباف در اجلاس رایزنان فرهنگی:

آمریکا بر حوزه تغییر باور‌ها سرمایه گذاری کرده است

1401/05/03 - 12:50 - کد خبر: 69475
قالیباف

نصر: رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: بی شک در چهار دهه گذشته امریکایی‌ها به این نتیجه رسیده اند که به شیوه نظامی نمی‌توان جمهوری اسلامی را شکست داد.

به گزارش نصر، قالیباف در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی که در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کشور با نگاه فرهنگی قابل حل است. اگر بسیاری از اندیشمندان به تازگی بر اهمیت فرهنگ پی برده اند باید گفت که انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ شکل گرفته است و ما پیش‌تر به اهمیت این موضوع پی برده ایم.
وی با تاکید برضرورت وجود نگاه فرهنگی در بسیاری از مسائل همچون اقتصاد گفت: باید توجه داشت علت اینکه مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود این است که نسبت به اقتصاد فهم فرهنگی نداریم.
رئیس مجلس با اشاره به عظمت و عمق نفوذ انقلاب اسلامی گفت: بی شک در چهار دهه گذشته امریکایی‌ها به این نتیجه رسیده اند که به شیوه نظامی نمی‌توان جمهوری اسلامی را شکست داد و از این رو بر حوزه فرهنگی و تغییر باور‌ها و مدیریت‌ها سرمایه گذاری کرده اند.
وی همچنين با اشاره اهمیت انقلابی بودن مدیران گفت: هر کسی که کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برساند انقلابی است و در مسیر انقلاب حرکت می‌کند.
رئیس مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ادامه داد: متاسفانه اقتصاد ما آلوده به رياست و ربا جنگ با خداست.
قالیباف سپس به رویکرد شهید سلیمانی در حل مشکلات و مواجهه با مسائل اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی به جای نگاه تهدید محور؛ نگاه جامعه محور داشت و نگاهش به مردم بود از این رو به جمهوری اسلامی نگفت که به من تیپ و لشکر دهید و مسائل مربوط به امنیت و دفاع را با نگاه فرهنگی حل کرد و با همین رویکرد توانست پای امریکا را از منطقه ببرد و نیرو‌های حیوان صفت داعشی را جمع کند.
قالیباف: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرارگاه صدور فرهنگ قرآنی
رئیس مجلس گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرارگاه صدور فرهنگ قرآنی، فرهنگ انقلاب و اسلام سیاسی امام (ره) است.
قالیباف در جمع رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اظهار داشت: این قرارگاه باید محل کشف افرادی باشد که مخلصانه قصد فعالیت فرهنگی دارند.
وی انتشار وسیع «سرود سلام فرمانده» را نمونه‌ای از فعالیت مخلصانه در حوزه فرهنگی دانست و گفت: نیازمند چنین فعالیت‌های مجاهدانه در حوزه فرهنگی هستیم.
رییس مجلس در پایان گفت اگر خواستار موفقیت جمهوری اسلامی هستیم باید مجاهدانه عمل کنیم و باید باور‌های سال ۵۷ را دوباره باور کنیم البته با تجربه‌ای چهل ساله؛ که تا کنون اندوخته ایم.
انتهای پیام/

پژوهشیار