پافشاری کره شمالی بر طب سنتی در نبرد با کرونا

1401/05/03 - 12:49 - کد خبر: 69474
رهبر کره‌شمالی

نصر: یک متخصص پزشکی که از کره‌شمالی گریخته، می‌گوید تب و دیگر بیماری‌های خفیف خود را با داروهای گیاهی درمان کرده، اما بیماری‌های جدی ممکن است مشکل‌ساز باشد، چرا که بیمارستان‌های محل تولد وی از کمبود آمبولانس، تخت و حتی برق رنج می‌برند!

به گزارش نصر، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وقتی رسانه‌های کره شمالی اخیرا گزارش دادند که داروهای سنتی "نقشی کلیدی" در مبارزه این کشور با همه‌گیری کرونا دارد، این متخصص پزشکی - که لی گوانگ جین نام دارد - نسبت به کارآمدی این روش برای مقابله با این بیماری در کشورش ابراز نگرانی کرد.
این متخصص که قبل از فرار از کره شمالی در سال ۲۰۱۸، طب سنتی را مطالعه کرده بود، می‌گوید: پیونگ‌یانگ استفاده زیادی از داروهای سنتی دارد، اما این قطعا راه حل نیست. کسی که قرار باشد زنده بماند، با این داروها زنده می‌ماند، اما کره شمالی نمی‌تواند به بیماران بدحالی که در حال مرگ هستند کمکی کند.
به گفته آسوشیتدپرس، داروی کرونا هم در کره شمالی مانند موارد متعدد دیگر، به یک نماد سیاسی بدل شده است. به گفته متخصصان، مقامات این کشور نهایتا با استفاده از این مسئله مدعی خواهند شد که برخلاف بسیاری از کشورها، توانسته‌اند با ارائه راهکارهای داخلی و بدون کمک خارجی، همه‌گیری را شکست دهند.
طب سنتی کره به «کوریو» معروف است و متخصصان می‌گویند که کره شمالی تنها به این دلیل از کوریو استفاده می‌کند که داروهای مدرن برای مقابله با کرونا را به مقدار کافی در اختیار ندارد.
یی جونهیوک، یک متخصص طب سنتی و محقق موسسه طب شرقی کره جنوبی می‌گوید: درمان نشانه‌های خفیف با کوریو فکر بدی نیست، اما ویروس کرونا همیشه نشانه‌های خفیف ندارد. وقتی راجع به بیماران بدحال و با شرایط حیاتی صحبت می‌کنیم، کره شمالی به واکسن، سیستم‌های مراقبت اضطراری و دیگر تجهیزات پزشکی نیاز دارد تا تلفات را کاهش دهد.  
بیش از دو ماه از تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا در کره شمالی می‌گذرد و گزارش‌های دولتی این کشور از کاهش میانگین موارد تب به ۱۵۷ مورد در روز خبر داده‌اند، ریزشی که نسبت به ۴۰۰ هزار مورد تب روزانه در ماه مه چشمگیر است. این کشور همچنین ادعا کرده است که تنها ۷۴ تن از ۴.۸ میلیون بیمار تب‌دار جان باخته‌اند، یعنی نرخ مرگ‌ومیر ۰.۰۰۲ درصد که اگر حقیقت داشته باشد، پایین‌ترین نرخ مرگ‌ومیر جهان خواهد بود!
انتهای پیام/

پژوهشیار