در دیدار دبیرکل اتحادیه پارلمان‌های آسیایی APA

امیرعبداللهیان: دیپلماسی پارلمانی شتاب‌دهنده و مکمل دیپلماسی دولتی است

1401/05/03 - 11:25 - کد خبر: 69447
جلسه

نصر: وزیر امور خارجه با اشاره به نقش پیشتاز مجلس شورای اسلامی در مجامع پارلمانی جهانی، اسلامی و آسیایی، دیپلماسی پارلمانی را شتاب دهنده و مکمل دیپلماسی دولتی خواند.

به گزارش نصر، محمدرضا مجیدی دبیرکل اتحادیه پارلمان های آسیایی APA و مدیر عامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو، در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه درباره آخرین اقدامات دبیرخانه APA و برنامه نشست‌های پارلمانی پیش رو دیدگاه‌های خود را بیان کرد.  
وی همچنین در حوزه همکاری‌ها در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری غنی کشورمان با یونسکو به طرح دیدگاه و نقطه نظرات خود پرداخت.
امیرعبداللهیان هم در این دیدار با توجه به تمدن دیرین، تنوع، گستردگی و برخورداری کشورمان در حوزه های میراث ارزشمند فرهنگی و گردشگری، آمادگی وزارت امور خارجه در خصوص کمک به ارتقای همکاری‌ها با بخش‌های فرهنگی و  ساز و کارهای بین المللی معطوف به امور فرهنگی از جمله یونسکو را مورد تاکید قرار داد.
وزیر امور خارجه با اشاره به نقش پیشتاز مجلس شورای اسلامی در مجامع پارلمانی جهانی، اسلامی و آسیایی، از توجه محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس به دیپلماسی پارلمانی قدردانی کرد.
امیرعبداللهیان دیپلماسی پارلمانی را شتاب دهنده و مکمل دیپلماسی دولتی خواند.
انتهای پیام/

پژوهشیار