رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور؛

دولت آماده مشارکت با خیرین مدرسه‌ساز است

1398/08/28 - 11:49 - کد خبر: 6936
محمدباقر نوبخت

نصر: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه امروز به اینجا (همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز) آمده‌ام تا ماموریت دولت برای سال ۹۹ را در قبال خیرین بدانم، گفت: اعلام آمادگی دولت را در این رابطه برای سال آینده خدمت اعلام می‌کنم.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز (بانوی ایرانی، مدرسه مهربانی) اظهار داشت: در هجدهمین جلسه ستاد بودجه که دیروز (۲۷ آبان ماه) شکل گرفت و اقلام کلان بودجه برای سال ۹۹ نهایی شد.

وی ادامه داد: بنابر این شد که دولت مبلغ هزار میلیارد تومان برای مشارکت با خیرین در مدرسه سازی تقبل کند و اگر اعتبارات دولت در بخش های مختلف با مشکل مواجه شود و درآمد تقلیل پیدا کند اما این رقم هزار میلیارد تومان تغییر نخواهد کرد و با توجه به کمی بودجه این مبلغ را کم نمی کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه فعالیت بانوان خیّر در امر مدرسه سازی ستودنی و قابل تقدیر است، خطاب به آنها اظهار کرد: حضور حقیر در جمع شما فرهیختگان به نمایندگی از دولت است، کار سنجیده ای در رابطه با مدرسه سازی پیش از این انجام داده اید و اکنون این روند را نیز ادامه می دهید.

نوبخت ادامه داد: آنچه را که شما تشخیص داده و روی آن متمرکز هستید دقیقا نقطه کانونی پیشرفت کشورها است زیرا شاخص های توسعه هر کشوری به توسعه انسانی و آموزش آن بستگی دارد و البته آموزش هم بدون داشتن فضای مناسب ناممکن است.

وی یادآورشد: شما خیرین هستید که به جامعه در امور مدرسه سازی کمک می کنید و اگر دولت در این حرکت غایب باشد مسئولیت تاریخی خود را به درستی انجام نداده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: دولت دوشادوش خیرین و در کنار آنها است به نحوی که سهم خود از مشارکت با خیرین در مدرسه سازی برای سال جاری را که حدود هزار میلیارد تومان است تقبل کرده و به آنها پرداخت خواهد کرد که این موضوع نشان از عزم دولت برای همراهی عملی با شما خیرین است.

انتهای پیام/

پژوهشیار