رنگ کرونا در سه شهرستان آذربایجان شرقی نارنجی شد

1401/05/01 - 11:27 - کد خبر: 69218
رنگبندی کرونایی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سه شهرستان آذرشهر، مراغه و هوراند آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته اند.

به گزارش نصر، حسین حقایی اظهار کرد: شهرستان های اهر، تبریز، جلفا، سراب، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مرند، ملکان و هریس نیز در وضعیت زرد هستند و بقیه شهرستان ها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. 
وی افزود: شهرستان های اسکو، بستان آباد، بناب، چاراویماق، خداآفرین، میانه، هشترود و ورزقان در وضعیت آبی هستند. 
وی تعداد کل بستری های کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی را ۲۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار کرونایی شناسایی شده که ۶۰ کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و تعداد فوتی های ۲۴ ساعت گذشته یک نفر ثبت شده است. 
حقایی ادامه داد: تعداد واکسن تزریق شده به عنوان دُز یاد آور در افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آنها سپری شده ۲۸هزار و ۸۱۹ نفر گزارش شده که در واقع برابر ۹۲ صدم درصد یعنی کمتر از یک درصد می باشد. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با توصیه به شهروندان برای رعایت شیوه های نامه بهداشتی در آذربایجان شرقی، تاکید کرد: با توجه به شواهد علمی، انجام واکسیناسینون به طور چشمگیری باعث کاهش ابتلا به موارد شدید بیماری و مرگ و میر می شود بر این اساس انجام واکسیناسینون دُز یادآور در افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آنها گذشته و نیز با توجه به پائین بودن درصد واکسیناسیون در کودکان ۵ تا ۱۲ سال نسبت به شروع و تکمیل واکسیناسیون آنان ضروری است.
وی با اعلام اینکه در تمام خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی آذربایجان شرقی در ساعات اداری و در ساعات غیر اداری و روز های تعطیل در مراکز منتخب واکسیناسیون کرونا انجام می شود، گفت: در سایت هر شبکه بهداشت و درمان شهرستان های تابعه استان و نیز در سایت مرکز بهداشت استان برنامه واکسیناسیون مراکز منتخب بارگذاری شده است. 
حقایی ادامه داد: توصیه به استفاده از ماسک به خصوص در فضای سربسته یا مسقف، جداسازی افراد علامتدار از  افراد سالم از دیگر نکاتی است که باید رعایت شود تا کرونا وارد مرحله انفجار ، قرمز و سیاه نشود. 
انتهای پیام/

پژوهشیار