صابر پرنیان خبر داد:

راه‌اندازی سومین مجموعه تولید خودروی سواری در استان

1401/04/30 - 22:34 - کد خبر: 69173
صابر پرنیان

نصر: رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از پیگیری راه‌اندازی سومین مجموعه تولید خودروی سواری در استان خبر دادو گفت: از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در شهرستان کلیبر حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان با اشاره به این‌که سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در شهرستان کلیبر به‌صورت ویژه حمایت می‌کند، اظهار داشت: شهرستان کلیبر دارای نیروی انسانی متخصص و با پشت‌کار بالا و تحصیل‌کرده است، لذا برای اشتغال‌زایی در این شهرستان از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: استان آذربایجان‌شرقی در حوزه خودروسازی تجاری حائز رتبه نخست کشوری و مجموعه‌سازی و قطعه‌سازی قطب محسوب می‌شویم و همین‌طور راه‌اندازی سومین مجموعه خودروسازی سواری را در آذربایجان‌شرقی پیگیر هستیم.
وی با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی در حوزه تولیدات قطعات خودرو جزو استان‌های پیشتاز کشور است، گفت: صنعت خودروسازی علاوه بر اشتغال‌زایی بالا، در تولید ثروت برای استان آذربایجان‌شرقی نیز مؤثر است.

آذربایجان‌شرقی جزو استانهای پیشتاز در خودروسازی است
پرنیان ادامه داد: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشتاز در صنعت خودروسازی و غالباً صنعتی متکی بر بخش خصوصی است و وجود بزرگ‌ترین منطقه‌ی آزاد تجاری و صنعتی کشور و ماشین‌سازان قهار در این استان؛ موجب می‌شود تا اقتصاد آذربایجان‌شرقی پایدارتر شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، تولید سیستم اتصالات سوخت‌رسانی خودرو برای اولین‌بار در شهرستان کلیبر را نقطه عطفی در بومی‌سازی قطعات صنعت خودروسازی عنوان کرد و گفت: شکست انحصار آمریکا و فرانسه با تولید سیستم اتصالات سوخت‌رسانی خودرو در کلیبر با سرمایه‌گذاری سه میلیون یورویی نشان می‌دهد که آذربایجان‌شرقی قابلیت تبدیل به قطب صنعت خودروسازی کشور را دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار