رییس اداره ثبت و احوال مراغه مطرح کرد:

هشت درصد جمعیت بالای ۱۵ سال مراغه کارت ملی هوشمند ندارند

1401/04/29 - 17:32 - کد خبر: 69076
علی‌ اصغر فضلعلی‌ پور

نصر: رییس اداره ثبت و احوال مراغه گفت: ۲۱۲ هزار و ۹۲۹ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در شهرستان هستند که هشت درصد از این تعداد برای دریافت کارت هوشمند ملی و بهره‌مندی از خدمات دولت الکترونیک ثبت‌نام نکرده‌اند.

به گزارش نصر، علی‌اصغر فضلعلی‌پور روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان مراغه اظهار داشت: در مجموع از سال ۱۳۹۳ تا پایان سال ۱۴۰۰، ۱۹۴ هزار و ۳۵۵ نفر در مراغه برای کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۵۸ هزار و ۹۶۳ کارت هوشمند ملی به شهروندان تحویل داده شده است.
وی افزود: سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۰ نفر برای کارت هوشمند ملی در این شهرستان ثبت نام کرده اند و ۱۰ هزار و ۶۲۳ کارت هوشمند نیز به شهروندان تحویل داده شده است.
وی اعلام کرد: در حال حاضر هر ماه نزدیک به ۹۰۰ کارت هوشمند ملی به شهروندان تحویل داده می‌شود و این روند تا بهره‌مندی همه واجدین شرایط ادامه خواهد داشت.
رییس اداره ثبت و احوال مراغه افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن یک درصد افزایش یافته است.
فضلعلی‌پور ادامه داد: هم اکنون میانگن سن ازدواج در این شهرستان ۲۹.۸ سال برای مردان و ۲۳.۹ سال در زنان و نسبت ازدواج به طلاق نیز ۳.۲ است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته، ۷۱۸ مورد طلاق در  شهرستان مراغه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود هفت درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: میانگین سن طلاق در این شهرستان ۳۶ سال برای مردان و ۳۱ سال برای زنان بوده است.
وی اعلام کرد: سال ۱۴۰۰، سه هزار و ۵۲۱ مورد ولادت در شهرستان مراغه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۱.۲ درصد کاهش داشته است.
فضلعلی پور گفت: همچنین سال گذشته دو هزار و ۱۸۲ مورد وفات در این شهرستان به ثبت رسیده که این آمار در مدت مشابه سال قبل از آن ۱۳ درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۵۶ مورد شناسنامه مکانیزه برای شهروندان بالای ۱۵ سال در این شهرستان صادر شده و ۳۶۵ مورد تغییر نام و نام خانوادگی، ۶ هزار و هشت‌هزار و ۴۲۵ مورد پاسخ به استعلامات سجلی و نیز ۴۸۵ مورد پرونده‌های قضایی و حل اختلاف در این اداره انجام شده است.
رییس ثبت و احوال مراغه اشاره کرد: در مجموع در سال گذشته این اداره ۴۵ هزار فقره خدمت به شهروندان شهرستان ارائه داده است.
اداره ثبت احوال مراغه در فروردین سال ۱۳۰۷ شمسی، تاسیس و در چهاردهم فروردین این سال اولین سند سجلی برای حاج میرزا عیسی خان فتوحی، رییس وقت اداره معارف مراغه صادر شده است.
مراغه در تقسیمات کشوری سال ۱۳۱۱ تا ۱۳۱۶ دارای شش بلوک شامل مراغه، کشاور (هشترود)، قصبه بناب (بناب)، میاندوآب، ملک کندی (ملکان)، عجب شیر و مردق بوده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار