سخنگوی دولت:

برکناری عیسی کلانتری/ آخرین تصمیمات برای نجات دریاچه ارومیه

1401/04/29 - 14:06 - کد خبر: 69037
علی بهادری جهرمی

نصر: سخنگوی دولت با اعلام اینکه در جلسه امروز هیات دولت گزارشی درباره وضعیت دریاچه ارومیه و حل مشکلات آن از سوی سازمان محیط زیست و وزارت نیرو ارائه شد، از برکناری عیسی کلانتری مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه از این سمت و جایگزینی استاندار آذربایجان غربی به جای وی خبر داد.

به گزارش نصر، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز هیات وزیران گزارشی درباره وضعیت دریاچه ارومیه و حل مشکلات آن از سوی سازمان محیط زیست و وزارت نیرو ارائه شد. با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر تقویت کارگروه دریاچه ارومیه، آقای عیسی کلانتری مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه که دبیر کارگروه هم هستند، از سمت خود مطابق تصمیم هیات وزیران برکنار و استاندار آذربایجان غربی جایگزین شد.
وی افزود: همچنین استاندار آذربایجان شرقی به عنوان عضو جدید کارگروه به ترکیب اضافه شدند تا پیشرفت سریعتری برای حل مسئله دریاچه ارومیه داشته باشیم.
بهادری جهرمی یادآور شد: یکی از مصوبات امروز در خصوص پرداخت حق عضویت و معوقات جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی بود که با توجه به هماهنگی‌ پیش از این میان معاونت حقوقی رییس‌جمهور، وزارت خارجه و سازمان برنامه و بودجه صورت ، تمامی مجامع و سازمان‌های بین‌المللی که جمهوری اسلامی عضو آنهاست و معوقه یا پرداخت منظم حق عضویتی در آن وجود داشت، در دسته‌بندی قرار گرفت که تعیین تکلیف شوند و دولت یا سازمان برنامه و برخی را هم دستگاه‌ها مکلف پرداخت آن باشند.
سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه دولت در ارتباط با بازنشستگان کشوری و لشکری و خانواده شهدا و ایثارگران، تصریح کرد: در جلسه یکشنبه شب گذشته از جمله مصوبات خوبی که انجام شد، عیدی دولت به جامعه بازنشستگی کشور و خانواده‌ شاهد و ایثارگر بود، تسویه یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از دیون معوق دولت به مجموعه سازمان تامین اجتماعی و بنیاد شهید و صندوقهای بازنشستگان کشوری و لشکری بود که متناسب با دیونی که در بودجه پیش‌بینی شده بود از محل واگذاری سهام این مبلغ مقرر شد تا مطابق جداول، دیون دولت تسویه شود.
وی افزود: برای سازمان تامین اجتماعی ۹۰۰ هزار میلیارد ریال، برای بنیاد شهید ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و برای بازنشستگی کشوری ۹۰ هزار میلیارد ریال تصویب شد که البته اعداد بیش از این بود و سرجمع آن اعلام شد. اختصاص سهام باید فرایند اجرایی خود را طی کند تا امکان تبدیل شدن به ریال داشته باشد و بخشی از مشکلات این صندوق‌ها را برطرف کند.
بهادری جهرمی یادآور شد: در جلسه یکشنبه گذشته ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مناسب ذخایر کالاهای اساسی در کشور و همچنین میزان خرید تضمینی گندم که یک رکوردشکنی در سال جاری رخ داد، دولت به منظور حمایت حداکثری از بخش کشاورزی و تولید داخلی نهاده‌ها با اعطای مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور تامین برخی از نهاده‌ها و کودها در حوزه کشاورزی موافقت کرد که هدیه‌ای به این بخش باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار