رئیس شورای اسلامی کلاشهر تبریز در تحریریه نصر، مطرح کرد:

من انقلابی هستم/ توسعه فضای سبز تبریز از اولویت های شورای شهر

1398/08/28 - 07:40 - کد خبر: 6903
شهرام دبیری، میهمان نصر

نصر:شورای اسلامی کلانشهر تبریز و شهرداری تبریز برنامه های ویژه ای برای تملک باغات و توسعه فضای سبز در سطح کلانشهر تبریز دارد که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش نصر، به مناسبت آغاز دهه دوم فعالیت آژانس خبری، تحلیلی نصر، «شهرام دبیری» رئیس شورای اسلامی کلاشهر تبریز از تحریریه نصر، بازدید کرد و به گفت و گویی صریح و صمیمی با خبرنگاران نصر نشست.

وی با بیان اینکه "نصر" در طول 10 سال فعالیت خود همواره روندی رو به رشد داشته  و توانسته است رسانه ای اثر گذار و مردمی باشد،گفت: نصر به عنوان رسانه ای که دوران بلوغ خود را گذارنده است، هچنان در راستای ارتقا ظرفیت های خود تلاش می کند، هچنین توانسته اعتماد مردم و مسئولان را جلب کند و این موارد واقعا با ارزش هستند.

وی با اشاره به نقش رسانه در توسعه فرهنگ سازی، جلب مشارکت مردمی و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان، اظهار داشت: یک رسانه موفق، مطالبات مردم از مسئولان مخصوصا در مسائل مدیریت شهری و فعالیت های شهرداری را با نقد سازنده، نگاهی بی طرف و کارشناسانه منتقل می کند و "نصر" در این امر موفق عمل کرده است.

وی افزود: شهرداری همواره تلاش دارد در راستای خواسته و نیازهای مردم عمل کند و این عملکرد را نیز با شفافیت ارائه دهد، در مقابل نیز نیاز دارد، مردم مشارکت لازم را با شهرداری داشته باشند و این امر تنها با همکاری رسانه ممکن است.

دبیری در ادامه سخنان خود، ضمن اشاره به اینکه در شورای اسلامی کلانشهر تبریز با سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرای به موقع پروژه های شهری پاسخگوی مطالبات شهروندان باشیم، گفت: اعضای این شورا نیز تلاش دارند به نقش شورایی خود عمل کنند و  راهکارهای مناسب برای توسعه مدیریت شهری ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه هدف تمام اعضا شورای اسلامی کلانشهر تبریز این است که به عنوان شورای شهر عمل کنند نه به عنوان شورای شهرداری، ادامه داد: به همین دلیل شورای شهر تبریز چشم انداز 5 ساله را در راستای توسعه شهر تبریز برنامه ریزی کرده ایم.

وی اضافه کرد: در این راستا هر هفته با توجه به مناسبت های خاص ایام، مسئول یا مدیر مربوط به آن حوزه را به صحن علنی دعوت می کنیم تا شنوای صحبت ها و نیازهای سازمانی آنها باشیم.

رئیس شورای اسلامی کلاشهر تبریز به اهمیت پیگیری اقداماتی که در دستور کار شهرداری قرار می گیرد، اشاره کرد و گفت: تنها برنامه ریزی برای اجرا پروژه ها کافی نیست بلکه باید نظارت و پیگیری های لازم تا پایان پروژه ادامه داشته باشد تا نتیجه مطلوبی بگیریم در این بین نیز عملکرد مدیران را ارزابی خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای اسلامی کلانشهر تبریز ، یک شورای سیاسی بود اما در این دوره  از انتخابات هیئت رئیسه ثابت کرد که دیگر سیاسی عمل نمی کند، اظهار داشت:شخصا معتقد هستم عملکرد شورا نباید سمت و سوی سایسی خاصی داشته باشد بلکه باید با نگاهی انقلابی در راستای منافع  شهروندان و توسعه تبریز تلاش کند.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار نصر که در انتخابات شورای اسلامی شهر بر اساس اعلام لیست های سیاسی تقسیم بندی هایی در بین اعضای شورای شهر شده بود آیا شما اصولگرا هستید یا اصلاح طلب اذعان داشت: بنده انقلابی هستم؛ هم اصلاحات را ضرورتی اجتناب ناپذیر می دانم هم به اصول پایبندم.

دبیری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توسعه فضای سبز در تبریز و اقداماتی که در این راستا، در دستور کار شورا قرار گرفته است، نیز اشاره کرد و گفت: توسعه کمربند فضای سبز اطراف تبریز و حاشیه اتوبان امسال آغاز شده است،همچنین شهرداری با شناسایی مناطق مناسب برای گسترش فضای سبز در سطح شهر ، تلاش دارد  تعداد پارک های محله ای را افزایش دهد.

وی اضافه کرد:  شورای اسلامی کلانشهر تبریز برنامه های ویژه ای برای تملک باغات و توسعه فضای سبز در سطح شهر تبریز دارد که بزودی اطلاع رسانی خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی کلاشهر تبریز در انتها به برنامه ریزی برای اجرای کمپین هایی در راستای توسعه پایدار شهر و دعوت از شهروندان برای همکاری در این موضوع اشاره کرد .

انتهای پیام/

پژوهشیار