مشاور سازمان توسعه تجارت خبر داد:

امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا تا سه ماه آینده/ ظرفیت بازار ۱۸۰ میلیون نفری برای کالاهای ایرانی

1401/04/29 - 13:07 - کد خبر: 69019
اوراسیا

نصر: مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا پس از تایید مقامات ۶ کشور تا سه ماه آینده به امضا خواهد رسید.

به گزارش نصر، «میرهادی سیدی» در کارگاه بین‌المللی آموزش تجارت با فدراسیون روسیه اظهار داشت: تا سه ماه آینده موافقت‌نامه تجارت آزاد به مرحله امضا می‌رسد که زیرساخت مهمی در مبادلات تجاری محسوب می‌شود و بر اساس آن ۸۰ درصد تعرفه‌های گمرکی بین ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا صفر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه امضای این موافقت‌نامه اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: برای افزایش تجارت با پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید از همین امروز تجار و فعالان اقتصادی تمهیدات خود را برای استفاده از این فرصت به کار ببندند.
سیدی تاکید کرد: تولید در جهان امروز شامل تهیه مواد اولیه از کشورهای مختلف جهان است که برای دستیابی به آن نیاز به تسهیل روابط وجود دارد که در این مسیر موافقت‌نامه‌ها بسیار کمک‌کننده هستند.
مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تجارت امروز جهان بر اساس موافقت‌نامه‌ها با تعرفه اندک انجام می‌شود، اظهار داشت: سهم ایران در این بخش ۵ درصد است که شکاف بزرگی با جهان ایجاد کرده اما امضای موافقت‌نامه با اوراسیا می‌تواند آن را پوشش دهد.
وی گفت: بازار ۱۸۰ میلیون نفری اوراسیا ظرفیت بسیار عظیمی برای ایران فراهم می‌کند که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم.
انتهای پیام/

پژوهشیار