مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز عملیات شناسایی بازماندگان از تحصیل/ رونمایی از اپلیکیشن اختصاصی بازماندگان؛ به‌زودی

1401/04/28 - 14:23 - کد خبر: 68909
حمیدرضا خان‌ محمدی

نصر: مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، با اشاره به برنامه‌ریزی برای شناسایی و ساماندهی بازماندگان از تحصیل، از طراحی و رونمایی از یک اپلیکیشن جدید برای ثبت اطلاعات و آموزش بازماندگان از تحصیل تحت عنوان «بانک زمان» خبر داد.

به گزارش نصر، حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگویی، درباره یکی از مهمترین برنامه‌های قرارگاه عدالت تربیتی در سال جاری توضیح داد و اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در شرف انجام است، تشکیل قرارگاه‌ها و نضهت‌های عدالت آموزشی در استان‌ها است. کار قرارگاه، کار بخشنامه‌ای نیست و ناظر به حل مشکلات است.
وی افزود: قرارگاه عدالت تربیتی، نقش تنظیم‌گری دارد. مسائل با محوریت قرارگاه شناسایی و برای رفع آنها تدابیری اتخاذ می‌شود. یکی از مسائل بزرگ ما که قرار است به کمک مجموعه‌های مرتبط اعم از معاونت ابتدایی و متوسطه، نهضت سوادآموری، خیرین و استانداری‌ها ساماندهی شود، بحث بازماندگان از تحصیل است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با اشاره به اینکه دوران کرونا، به مشکلات مربوط به بازماندگان از تحصیل، دامن زده است اظهار کرد: عملیات شناسایی بازماندگان از تحصیل در چند استان شروع و به مرور در استان‌های دیگر نیز آغاز خواهد شد. عددهایی که درباره تعداد بازماندگان وجود دارد، مختلف است و هنوز به عدد قطعی نهایی نرسیده‌ایم، اما عدد بالاست و باید اینها را در مرحله اول شناسایی و سپس جذب کنیم.
خان‌محمدی از طراحی و رونمایی از یک اپلیکیشن جدید برای ساماندهی و آموزش بازماندگان از تحصیل تحت عنوان «بانک زمان» خبر داد و گفت: دوره‌هایی از طریق بانک زمان که به‌زودی رونمایی می‌شود، برگزار خواهد شد. بانک زمان یک اپلیکیشن است که اطلاعات بازماندگان از تحصیل روی آن ثبت می‌شود و تعدادی از معلمان نیز به ارائه خدمت آموزشی می‌پردازند. در واقع در دوره‌های ترتیب داده بخشی از نواقص که بازماندگان شناسایی شده در دروس داشتند جبران می‌شود و اول مهر با قدرت به مدرسه برمی‌گردند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه جمع‌آوری اطلاعات در بانک زمان و همچنین نحوه پیوستن معلمان به این طرح عنوان کرد: همانند شبکه شاد که اطلاعات دانش‌آموز در آن ثبت شده، اطلاعات بازماندگان از تحصیل را وارد می‌کنیم. معلمانی که داوطلب هستند به این افراد متصل شده و آموزش‌ها در بستر شاد دنبال می‌شود. برای معلمان امتیازات و تسهیلاتی در این طرح درنظر گرفته می‌شود که البته بخشی از موارد گفته شده در مرحله طراحی است و هنوز نهایی نشده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اضافه کرد: بانک زمان یک ابزار مکمل است که در مرحله اول برای بازماندگان از تحصیل  استفاده می‌شود و در فازهای بعدی توسعه پیدا کرده تا به عنوان یک ظرفیت مدنظر قرار می‌گیرد تا بستر مجازی به عنوان آموزش مکمل مورد بهره برداری قرار بگیرد.
 انتهای پیام/

پژوهشیار