معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

۱۱ میلیون تن بار در آذربایجان‌شرقی جابجا شد

1398/08/27 - 17:27 - کد خبر: 6883
حمل و نقل

نصر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۱ میلیون تن بار در ۷ ماه سال‌جاری از طریق ناوگان حمل و نقل بار استان جابجا شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، کاظم تیمورزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان بار با صدور بیش از ۸۳۸ هزار برگ بارنامه جابجا شده و تناژ بار حمل شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل کالای استان از خرداد تا آبان سال جاری با ۱۸ هزار و ۳۲۶ دستگاه ناوگان سنگین خود ۳۳۰ هزار تن نهاده های دامی و کالاهای اساسی را از مبدا بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان به آذربایجان شرقی حمل کرده است.  

تیمورزاده، با بیان اینکه در این مدت سه میلیون و ۱۴۰ هزار مسافر نیز در قالب ۳۲۳ هزار سفر جابجا شده است، گفت: در ۷ ماه سال جاری از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز بیش از ۸۹۲ هزار مسافر و بیش از ۸۳ هزار و ۷۰۰ کامیون تردد کرده است.

وی گفت: هم اکنون ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا،  ۲۴ هزار و ۷۱۴ دستگاه ناوگان باری سنگین و ۳۲ هزار و ۶۶۳ راننده در استان دارای کارت هوشمند هستند.

۱۲۰ شرکت و موسسه مسافربری، ۶۲ شرکت ثبت شده حمل و نقل بین المللی کالا و ۶ شرکت مسافربری برون مرزی در آذربایجان شرقی فعالیت می کند.

انتهای پیام/

پژوهشیار