نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

نقش شورای نگهبان حراست از حقوق مردم و منافع ملی است

1401/04/26 - 23:34 - کد خبر: 68793
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نقش شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران حراست از حقوق مردم و منافع ملی است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار اعضای دفتر شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با وی، اظهار کرد: شورای نگهبان یکی از مهمترین نهاد های حکومتی به شمار می رود که اگر این شورا در کنار مجلس نباشد موجب عدم اعتبار مجلس و مصوبات آن می شود چون باید عدم مغایرت با قانون اساسی و موازین شرعی بررسی شود تا صورت قانونی پیدا کند.
وی تاکید کرد: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است و از طرفی مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان است و علاوه بر آن نقش برجسته ای در نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: عملکرد و تصمیمات شورای نگهبان برای حفظ منافع کشور و مردم است چون مردم هم نماینده ای را می خواهند که منافع ملی را حفظ کند و به طور کلی امین باشد.
وی یادآور شد: وقتی مسائل به وسیله رسانه ها اعلام شود مردم درک می کنند که شورای نگهبان به دنبال منافع مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به حکم قانون اساسی و امام راحل برای پاسداری از اسلام و قانون اساسی تاسیس شده است.
وی افزود: در کل دنیا تشکیلاتی مشابه شورای نگهبان در کنار مجلس وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اعتماد مردم به شورای نگهبان گفت: جلب اعتماد مردم در واقع سرمایه عظیم و اصلی شورای نگهبان است.
وی اظهار کرد: مجموعه نظارتی شورای نگهبان ویژگی های مخصوص خود را دارد به همین دلیل از سایر مجموعه ها متمایز است چون عوامل نظارتی این نهاد انقلابی با انگیزه‌های کاملاً خالص و پاک در خدمت نظام و کشور هستند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: عوامل نظارتی شورای نگهبان در اصل وابستگی که نسبت به این نهاد دارند اصل وابستگی وجدانی و انگیزشی است که باید این انگیزه ها را حفظ و پاسداری کنیم.
وی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: باید در این ایام یاد و نام امام عظیم الشأن انقلاب را گرامی بداریم و به روح ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی درود بفرستیم اگر امام نبود دغدغه‌های شرعی و قانونی جایی در کشور نداشت.
وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در واقع حقوق آحاد مردم در قانون اساسی مورد شناسایی قرار گرفت و به طریقی صیانت از آن ها مشخص شد.
وی یادآور شد: شورای نگهبان به عنوان دادرس اساسی ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام است.
شورای نگهبان برای تمدنی دین ستیز مثل غرب غیر قابل تحمل است
وی با اشاره به این ویژگی های شورای نگهبان گفت: همواره شورای نگهبان از جانب دشمن مورد حمله و هجمه قرار داشته است مسلم است مجموعه ای که دغدغه دینی و قانونی دارد برای تمدنی دین ستیز مثل غرب غیر قابل تحمل است.
وی همچنین به نقش غیر قابل انکار شورای نگهبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: همان طور که شورای نگهبان نقش نظارتی در انتخابات دارد باید در ایجاد شور و انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات نیز در کنار مصالح نظام باید انجام دهد.
شورای نگهبان به عنوان نهاد مهم و اثرگذار تاثیر و نقش خود را ایفا کرده و مردم سالارانه در تثبیت نظام نقش آفرین بوده است
رئیس دفتر شورای نگهبان در آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: همدلی و هم افزایی خوبی در استان وجود دارد که به خصوص این همدلی و هم افزایی در ایام انتخابات بیشتر به چشم می خورد.
صمد عزیزی با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبری در خصوص انقلاب اسلامی و انقلابیون، گفت: این نظام بر مبنای معرفت اسلامی شکل گرفته و نمی‌تواند مبنای لیبرالیسمی، سکولاریسیمی، سوسیالیسمی یا کمونیستی داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از اسلامیت و جمهوریت در قالب نظام سیاسی بنیان نهاده شده است.
وی خاطر نشان کرد: در ۴۲ سال گذشته شورای نگهبان به عنوان نهاد مهم و اثرگذار تاثیر و نقش خود را ایفا کرده و مردم سالارانه در تثبیت نظام نقش آفرین بوده است.
عزیزی همچنین تاکید کرد: در راه شهدایی که برای تنومند شدن درخت قدرتمند انقلاب تلاش کردند و آن را با خون خود آبیاری کردند ثابت قدم هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار