اختصاصی نصر/

راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه در چهار منطقه تبریز/ ایرانسل پیشتاز پوشش 5G

1401/04/25 - 17:59 - کد خبر: 68668
نسل پنجم

نصر: مدیر ارشد منطقه شمالغرب ایرانسل در گفتگو با نصر از راه اندازی نسل پنجم شبکه موبایل در چهار منطقه تبریز خبر داد.

به گزارش نصر،نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا اینترنت 5G، جوان‌ترین تکنولوژی در خانواده ارتباطات موبایلی ایران است سرعتی فراتر از نسل‌های قبلی را ارائه می کند، این نسل با تکیه بر طول موج‌های کوتاهی که نسل قبلی قادر به استفاده از آن نبود، سرعت و ظرفیت شبکه را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.
طول موج بسیار کوتاه نسل پنجم تکنولوژی ارتباطات بی‌سیم، باعث شده ارائه‌دهندگان بیشتر مناطقی را که زیرساخت فنی، فیبرنوری و گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G برای ارائه خدمت در نظر گیرند.
امیر آقازاده مدیر ارشد منطقه شمالغرب ایرانسل در گفتگو با نصر با اشاره به راه اندازی پوشش نسل پنجم در برخی مناطق تبریز، گفت: هنوز گسترش سطح پوشش در تمام مناطق تبریز مقدور نیست و برای تحقق یافتن این امر به زیرساخت های فنی نیاز داریم.
 

وی با بیان اینکه نسل پنج ایرانسل فعلاً در چهار پایگاه و به‌ صورت محدود خدمات 5G را برای آزمایش و بررسی عرضه کرده‌ است، افزود: محدوده رشدیه، نگین پارک حوالی مجتمع اطلس، یاغچیان حوالی پارک شمیم پایداری و ولیعصر تقاطع پروین اعتصامی مناطقی هستند که اینترنت نسل پنج در آنها راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه ایرانسل پیشتاز این حوزه یعنی راه اندازی اولین سایت های 5G در تبریز است به نقشۀ راه ایرانسل برای توسعۀ 5G در اکثر نقاط تبریز اشاره کرد و گفت: مناطق مطرح شده بر اساس بررسی زیرساخت فنی موجود و تعداد مشترکینی که دارای گوشی همراه هوشمند با نسل پنج انتخاب شده است و قطعا با توسعه زیرساخت ها مخصوصا فیبرنوری و افزایش درخواست مشترکین، مناطق دیگر تبریز نیز به تکنولوژی نسل پنجم مجهز خواهند شد.


انتهای پیام/

پژوهشیار