رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت:

۱۷ تن از حجاج ایرانی در عربستان بستری هستند

1401/04/25 - 14:27 - کد خبر: 68632
حجاج ایرانی

نصر: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه خدمت رسانی به حجاج در مدینه ادامه دارد از ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت پرستاری به زائران خبر داد و گفت: اکنون ۹ بیمار در بیمارستان سعودی و هشت زائر بیمار نیز در بیمارستان هلال‌احمر بستری هستند.

به گزارش نصر، سیدعلی مرعشی در گفت و گو با اشاره به ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی حج گفت: از ۲۶ خرداد تا عصر روز گذشته ۲۴ تیر، ۱۶۱ هزار و ۷۹۳ مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی توسط پزشکان جمعیت هلال احمر ارائه شده که از این تعداد، ۵۱ هزار و ۸۳۰ مورد ویزیت در درمانگاه‌ها و ۱۲ هزار و ۷۸۳ مورد نیز خدمات ویزیت تخصصی به زائران بوده است.
مرعشی از بستری ۳۹۲ نفر از حجاج ایرانی از ۲۶ خرداد تا روز گذشته ۲۴ تیر خبر داد و افزود: در این مدت، ۵۲ نفر در بخش ccu بستری شده‌اند. وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۵۱ هزار و ۸۳۰ نسخه در درمانگاه‌ها و ۱۱ هزار و ۵۲۹ نسخه نیز در داروخانه‌های بیمارستان جمعیت هلال احمر صادر شده است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در این بازه زمانی، آمار خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو به ۶ هزار و ۶۰۵ مورد رسید. خدمات پرستاری شامل نوارقلب، سنجش فشارخون، گچ‌ گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان هم در این مدت ۲۵ هزار و ۹۷۱ مورد بوده است.
مرعشی ماموریت‌های امداد، مددکاری و انتقال بیماران را ۲ هزار و ۹۴ مورد عنوان کرد و افزود: به طور کلی ۱۶۱ هزار و ۷۹۳ مورد خدمت درمانی هم به زائران ارائه شده است.
در مجموع ۳۹ هزار و ۶۳۵ ویزا از سوی عربستان سعودی برای زائران ایرانی در قالب ۳۰۲ کاروان اعزام شدند. ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران در قالب کاروان‌های «مدینه اول» و ۱۷هزار و ۱۷۶ زائر نیز در قالب کاروان‌های «مدینه دوم» سامان‌دهی شدند. ۲۳ تیرماه نیز نخستین گروه در قالب سه پرواز به تهران و دو پرواز به تبریز بازگشتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار