معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی خبر داد؛

پرداخت چهار هزار وام ودیعه مسکن در دو هفته گذشته

1401/04/25 - 14:13 - کد خبر: 68630
وام ودیعه مسکن

نصر: معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: در دو هفته گذشته بیش ازچهار هزار متقاضی، تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کردند.

به گزارش نصر، مهدی صحابی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: در دو هفته گذشته ۱۷ هزار پرونده برای دریافت وام ودیعه مسکن تشکیل شده و بیش از چهار هزار نفر هم این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.
وی در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام ودیعه مسکن برای متقاضیان شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای کلانشهرها ۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان مقرر شده است.
معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی پس از مصوبه شورای پول و اعتبار سهمیه بانکی و استانی را به همراه دستورالعمل نحوه پرداخت به سیستم بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس متقاضیان دریافت تسهیلات با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی و ارائه اجاره نامه کدرهگیری‌دار رسمی مربوط به سال ۱۴۰۱ ثبت نام اولیه را انجام می‌دهند.
وی افزود: پالایش اولیه در وزارت راه و شهرسازی برای بررسی مالکیت مسکن متقاضی انجام شده و واجدین شرایط پس از دریافت پیامک تایید نسبت به انتخاب بانک و شعبه اقدام می‌کنند. در شبکه بانکی نیز با استفاده از سامانه سمات استعلام وام مسکن، جعاله و ودیعه فعال برای متقاضی انجام شده و اگر متقاضی فاقد تسهیلات مربوطه باشد فرآیند تشکیل پرونده انجام شده و تسهیلات به متقاضی پرداخت می‌شود.  
صحابی در خصوص سود این تسهیلات تصریح کرد: سود تسهیلات ودیعه مسکن برمبنای مصوبه شورای پول و اعتبار محاسبه می‌شود و مدت بازپرداخت آن نیز ۵ ساله است. همچنین سقف کل تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی برای ودیعه مسکن ۴۰ هزار میلیارد تومان مقرر شده است.
وی ادامه داد: شورای پول و اعتبار پیش از  آنکه بسته ارائه شود موضوع را به بانک مرکزی ابلاغ کرد و این مصوبه را هم ما به بانک‌ها  ابلاغ کرده بودیم و  متقاضیان  از ۳۱ خرداد به بعد با ثبت نام در سامانه حمایتی می توانند این تسهیلات را با مراجعه به بانک‌ها دریافت کنند.
معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود: از دیگر شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن متاهل بودن متقاضی تعیین شده است. همچنین برای بانوان مجرد شرط سنی ۳۵ سال به بالا و برای آقایان مجرد نیز شرط سنی ۴۵  سال به بالا تعیین شده است.
براساس اعلام معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی از ابتدای امسال تا کنون ۱۴۷ هزار فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۵۸ هزار و ۷۲۱ میلیار ریال و ۲۵۵ هزار فقره وام ازدواج به مبلغ ۳۴۷ هزار و ۶۰۲ میلیار ریال پرداخت شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار