به مناسبت هفته بهزیستی مطرح شد؛

­ارائه خدمات اقامت و بلیت به ۱۹۱۷هزار مددجوی بهزیستی

1401/04/25 - 12:49 - کد خبر: 68612
سازمان بهزیستی کشور

نصر: روز ۲۵ تیرماه بنام روز بهزیستی نامگذاری شده، در همین ارتباط، رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات اقامت و بلیت به یک هزارو 917 مددجوی این سازمان طی سه ماه امسال خبر داد.

به گزارش نصر، محمدمهدی امیری گفت:این خدمات به مددجویان دارای پرونده که نیاز به امور درمانی، تحصیلی، حقوقی یا سربازی در شهر دیگر داشته باشند، ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر کسانی که از خدمات اقامت و بلیت استفاده می‌کنند در حوزه توانبخشی و اجتماعی بهزیستی قرار دارند، افزود: زنان سرپرست خانوار، معلولان جسمی و ذهنی، مبتلایان به بیماری‌های ژنتیک، بیماران خاص و مبتلایان به ام اس و بیماری پیشرونده عضلانی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.
وی با اشاره به گروه‌های هدف بهزیستی در استان‌های مختلف کشور، تاکیدکرد: مبنا بر این است که مددجویان خدمات اسکان و بلیت را در محل زندگی دریافت کنند و به نیاز‌های آن‌ها در محل‌هایی که پرونده دارند، رسیدگی می‌شود.
رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور در عین حال از امکانات محدود در ارائه خدمات بلیت و اقامت سخن گفت و افزود: به ویژه برای افرادی که می‌خواهند در تهران اقامت کنند، در حد محدود امکانات داریم و خدمات اسکان موقت می‌دهیم.
امیری با بیان اینکه برای ارائه خدمات بلیت و اسکان به مددجویان از اعتبارات سازمان هزینه می‌کنیم، اضافه کرد: زمانی هم که مددجویان برمی‌گردند هزینه بلیت را به آنان می‌دهیم و در این رابطه با ترمینال‌های مسافری قرارداد داریم. این‌ها کمکی است تا مددجویان خودشان کمتر هزینه کنند.

پیگیری وضعیت مفقودین در مراکز بهزیستی با معرفی‌نامه آگاهی
رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در شرح وظایف بهزیستی پیگیری وضعیت مفقودین وجود ندارد، گفت: هنگامی که کسی مفقود می‌شود، نزدیکان او باید به اداره آگاهی مراجعه و موضوع را اعلام کنند؛ اداره آگاهی هم طی مکاتبه‌ای به اماکن مختلف از جمله بیمارستان، پزشکی قانونی یا بهزیستی موضوع را ارجاع می‌دهد.
امیری افزود: در صورت مراجعه نزدیکان فرد مفقود شده به بهزیستی و ارائه عکس از او، ما در مراکز استان‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم و اگر احیانا در مراکز شبانه روزی، کسی با این مشخصات باشد اطلاعات لازم ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: در زمینه آمار این افراد در بهزیستی خروجی نداریم و معمولا پیدا نمی‌شوند. ممکن است فرد مفقود شده آلزایمر داشته یا تصادف کرده و پزشکی قانونی باید شناسایی کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار