خبر/

ایران خودرو دومین مرحله فروش فوق العاده محصولات خود را آغاز کرد

1401/04/25 - 12:34 - کد خبر: 68607
ایران خودرو

نصر: شرایط دومین مرحله فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح عادی اعلام شد.

به گزارش نصر، سامانه یکپارچه خودرو که به دلیل برخی مشکلات فنی و امنیتی، از ابتدای تیرماه فروش از طریق آن لغو شده بود، حال با تأیید معاون حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایرادات امنیتی آن برطرف شده و از امروز (شنبه ۲۵ تیرماه) دوباره فعالیت خود را با برگزاری دومین مرحله از فروش محصولات خودروسازان آغاز خواهد کرد.
طبق اعلام وزارت صمت، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، ثبت‌نام مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو به شیوه قرعه‌کشی و تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، از ساعت ۱۷ امروز آغاز خواهد شد و تا سه روز ( ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه) ادامه خواهد داشت. نتایج قرعه‌کشی حداکثر ظرف یک هفته پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، پس از احراز هویت و تطبیق اطلاعات و داده‌های ثبت نام‌کنندگان با طرح جوانی جمعیت و کنترل واجد شرایط بودن متقاضیان، اعلام خواهد شد. علاوه بر سازمان حمایت سایر نهادهای نظارتی و حاکمیتی نیز بر فرآیند ثبت‌نام، قرعه‌کشی و اعلام نتایج، نظارت خواهند داشت.
در دومین مرحله فروش محصولات خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو (به شیوه قرعه‌کشی) به نشانی http://sale.iranecar.com همزمان با طرح فروش عادی خودروسازان، طرح جوانی جمعیت ویژه مادران نیز اجرا خواهد شد. شرایط ثبت‌نام در دومین مرحله تخصیص یکپارچه خودرو، همانند مرحله اول است و همان محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

پیش فروش ۸ محصول و فروش فوق‌العاده ۵ محصول ایران‌خودرو
گروه صنعتی ایران‌خودرو در دومین مرحله از عرضه محصولات خود از طریق سامانه یکپارچه، هشت محصول خود را به صورت پیش‌فروش یکساله و پنج محصول را در قالب فروش فوق‌العاده عرضه کرده است. ضمن اینکه همین خودروها علاوه بر حالت عادی در قالب طرح جوانی جمعیت ویژه مادران دارای دو فرزند و بیشتر که شرایط آن‌ها سابقا اعلام شده، عرضه خواهند شد.


در این مرحله پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف شیشه‌ای، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، پژو ۲۰۷ اتوماتیک شش سرعته، پژو پارس سال سفارشی با موتور XU۷P، پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU۷P، سورن‌پلاس، دناپلاس توربوشارژر دستی با گیربکس شش سرعته و فرمان برقی و دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک در قالب پیش‌فروش یکساله (عادی و ویژه مادران) عرضه شده است. البته موعد تحویل خودروها در بخشنامه فروش این گروه صنعتی، بهمن و اسفند ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.
همچنین پنج محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو پارس سال، پژو ۲۰۷ اتوماتیک شش سرعته، تارا اتوماتیک و دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک به صورت فوق‌العاده عرضه خواهد شد.


در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای مادرانی که فرزند دوم و مابعد آن‌ها پس از تاریخ قانون مذکور متولد شده اند، امکان ثبت نام یک دستگاه از محصولات ایران خودرو به قیمت مصوب، فراهم شده است.
در صورتیکه تعداد متقاضیان (مادران مشمول) در این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، اولویت با مادرانی است که طی دو سال قبل خودرویی دریافت نکرده باشند. در هر صورت اگر تعداد متقاضیان بیشتر از ۵۰ درصد خودرو‌ها باشد، تخصیص خودرو در قالب قرعه کشی صورت می‌پذیرد و در غیر این صورت، برای تمامی مادران مشمول که شرایط آن‌ها به تایید سازمان‌های ذیربط برسند، امکان واریز وجه میسر خواهد شد.
ثبت نام این بخشنامه‌ها همزمان با بخشنامه پیش فروش انجام می‌شود و مشتری می‌تواند فقط در یک بخشنامه و فقط در سامانه یک خودروساز ثبت نام کند.


انتهای پیام/

پژوهشیار