خبر/

دهکده چی چست ارومیه میزبان جشنواره هشت روزه تابستانی

1401/04/25 - 12:17 - کد خبر: 68600
جشنواره تابستانی

نصر: شهردار ارومیه گفت: جشنواره تابستانه چی چست ارومیه با هدف تقویت شور و نشاط اجتماعی شهروندان و بازگشایی دوباره دهکده ساحلی توریستی چی‌چست، به مدت هشت روز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، حسین مهدی‌زاده روز شنبه در گفت و گویی افزود: این جشنواره روز گذشته /جمعه ۲۴ تیرماه/ آغاز شد و تا ۳۱ تیر در دهکده ساحلی چی‌چست برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۷ در آن حضور یابند.
وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۸ با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹، مجموعه چی‌چست به حالت غیرفعال درآمد و یکی از اهداف مهم جشنواره تابستانه در دهه امامت و ولایت (از عید قربان تا عید غدیر) آغاز فعالیت دوباره و بازگشایی دهکده ساحلی چی چست بود؛ ضمن اینکه ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر اهداف جشنواره در نظر گرفته شده است.
شهردار ارومیه اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم دیگر شهرداری نیز در حاشیه این جشنواره و در محلات مختلف شهر ارومیه، فرهنگ سازی تفکیک زباله است که با توجه به اینکه روزانه بیش از ۵۰۰ تن زباله در ارومیه جمع آوری می‌شود و نیمی از آن قابل تفکیک است، آموزش به کودکان و خانواده‌ها می‌تواند بسیار با اهمیت باشد.
مهدی‌زاده گفت: در توسعه فضای سبز نیز افتتاح پنج پارک در شهر ارومیه تا پایان سال مد نظر قرار گرفته که تا به امروز ۲ پارک به بهره برداری رسیده است.
شهردار ارومیه درخصوص آخرین وضعیت حضور شهرداری در رشته ورزشی والیبال نیز گفت: برای این موضوع هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهدشد.
جشنواره تابستانه ارومیه تا ۳۱ تیرماه در دهکده ساحلی چی چست در حال برگزاری است.
انتهای پیام/

پژوهشیار