نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امیدوارم روابط ایران و عربستان به سمت فعال شدن نمایندگی‌های سیاسی دو کشور منجر شود

1401/04/25 - 11:54 - کد خبر: 68593
حجاج

نصر: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با سرپرست هیئت کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان در عربستان با قدردانی از تلاش های این وزارتخانه گفت: امیدوارم روابط ایران و عربستان به سمتی پیش برود که نمایندگی های سیاسی دو کشور مجدا فعال گردد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سیدالفتاح نواب اظهار داشت: دیپلماسی حج در کنار دیپلماسی و روابط سیاسی می‌تواند به فعال شدن مناسبات دو منجر شود که به نظر می رسد هر دو کشور خواهان آن هستند، کمک کند.
سرپرست هیئت کنسولی وزارت امورخارجه نیز در ادامه این نشست گزارشی از فعایت های انجام گرفته در خصوص صدور برگه عبور و تائید اسناد شامل انواع گواهینامه، وکالت‌نامه و گواهی اقرار نامه توسط اعضای هیئت کنسولی مستقر در عربستان برای زائران کشورمان عنوان کرد.
عبدالمجید کامجو یکی دیگر از فعالیت های این هیئت را پیگیری امور بازدداشتی‌ها  عنوان کرد و گفت: چهار نفر بدلیل عدم اطلاع و رعایت دستورالعمل ها در حین طواف بازداشت شده بودند که با پیگیری‌های انجام شده آزاد و به کاروان خود بازگشتند.
به گفته وی؛ هیئت شش نفره کنسولی وزارت امور خارجه در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره از دهه سوم خرداد ماه همزمان با ورود زائران به سرزمین وحی  مستقر شده و تا بازگشت آخرین کاروان از زائران کشورمان نیز آماده ارائه خدمات کنسولی است.
امسال ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر ایرانی از ۱۹ ایستگاه پروازی از نقاط مختلف کشور برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند.
انتهای پیام/

پژوهشیار