خبر/

تعداد شهر‌های با وضعیت زرد کرونایی خراسان رضوی به ۱۵ شهر افزایش یافت

1401/04/25 - 11:18 - کد خبر: 68589
کووید19

نصر: براساس آخرین رنگ بندی کرونایی، ۱۵ شهر خراسان رضوی در وضعیت زرد، یک شهر در وضعیت قرمز و دو شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

به گزارش نصر، رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر شهر‌های کوهسرخ و گناباد در وضعیت نارنجی، خلیل آباد در وضعیت قرمز و بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، جوین، خواف، درگز، سبزوار، سرخس، صالح آباد، فریمان، قوچان، کاشمر، کلات، مشهد و مه ولات در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
محمد پهلوان کاشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۹۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۳۸ نفر از این تعداد، متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
وی با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند، افزود: از این تعداد ۱۰۹ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.
پهلوان تعداد بیماران کرونایی بدحال و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۳۸ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را ۳۰ نفر اعلام کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته بیش از یک هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند، از مردم خواست درصورت بروز علائم مشکوک به کرونا، به نزدیکترین مرکز درمانی سطح ۱ و ۲ مراجعه و از خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.
رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین توصیه کرد، مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون، مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار