رئیس پارک علم و فناوری استان:

کارگاه های تولیدی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اعتبار سفر رییس جمهور تکمیل می‌شود

1401/04/25 - 09:43 - کد خبر: 68570
عبدالرضا واعظی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نیز برای تولید نیمه‌صنعتی نیاز به فضای کارگاهی دارند، گفت: در سفر ماه گذشته رییس جمهور به استان اعتبار لازم برای تکمیل کارگاه‌های تولید نیمه‌صنعتی این پارک به تصویب رسید.

به گزارش نصر، عبدالرضا واعظی روز شنبه در گفت و گو با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای حمایت از مراکز رشد اقماری پارک در شهرستان‌ها و زیرساخت‌های لازم برای توسعه پارک علم و فناوری استان در مصوبات این سفر منظور شده است، اظهار کرد: رئیس‌جمهور با تخصیص اعتبار لازم برای آماده‌سازی اراضی به منظور واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر موافقت کرده است.
وی با اشاره به افزایش تقاضای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای استقرار در پارک علم و فناوری استان از تصویب واگذاری ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و بودجه تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: با واگذاری این اراضی مشکل کمبود فضای فیزیکی در این پارک مرتفع خواهد شد.
وی افزود: این اراضی در مجاورت سایت شماره یک ۱۳ هکتاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی قرار دارد و پس از تأمین زیرساخت برای ایجاد واحدهای تولیدی محصولات دانش‌بنیان در اختیار فناوران استان قرار داده خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت دسترسی شرکت‌های پارک مستقر در مجتمع عصر انقلاب به آزادراه تبریز –سهند، بیان کرد: مجوز و هزینه لازم برای ایجاد دسترسی اختصاصی پارک علم و فناوری استان به آزادراه تبریز- سهند نیز به تصویب رسیده است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت توسعه روابط بین‌الملل در حوزه فناوری خاطرنشان کرد: دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و شهرک همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای چین با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی این وزارتخانه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افتتاح شده است که تأمین هزینه‌های این مرکز نیز در سفر اخیر رئیسی به استان مصوب شد.
رئیس جمهوری ۱۲ خرداد ماه در قالب بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر کرد.
در این سفر ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فعالیت های پارک علم و فناوری استان اختصاص یافت.
پارک علم و فناوری مکانی است که در آن افراد، طرح و ایده خود را تبدیل به محصول فناورانه و دانش بنیان می کنند و از تسهیلات و حمایت‌های ویژه پارک بهره مند می‌شوند.
تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان به ۴۱۶ شرکت رسیده که برای حدود چهار هزار نفر شغل ایجاد کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار