رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

ظرفیت ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در آذربایجان‌شرقی / لزوم آماده‌سازی بسته‌های پیشنهادی اقتصادی برای ارائه به سرمایه‌گذاران

1401/04/25 - 09:39 - کد خبر: 68567
خیاطی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در آذربایجان‌شرقی وجود دارد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان در جمع اعضای اتحادیه فروشندگان البسه و پوشاک تبریز افزود: در شهرک تخصصی پوشاک می توان علاوه بر تولید، مدرسه مد و طراحی، نمایشگاه دایمی فروش و تمام موردی که برای توسعه کسب و کارهای این صنف لازم است را ایجاد کرد.
وی با بیان این که باید قبول کنیم محصولات فاخری را تولید و به بازار عرضه می کنیم، گفت: باید با فعال سازی صنوف، زنجیره های صنفی را به یکدیگر وصل کنیم که نیاز به برنامه و استراتژی دارد.
پرنیان ادامه داد: حوزه پوشاک ظرفیت زیادی دارد چرا که این صنعت یک صنعت ثروت‌زا و اشتغال آفرین است.
وی گفت: برای توسعه کسب و کارها باید فراتر از مدل های عادی مرسوم وقت بگذاریم و کار کنیم و در این زمینه سازمان صمت با تمام توان آماده همکاری با فعالان این صنف است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که باید به این ادبیات برسیم که می خواهیم یک کار اقتصادی بزرگ در استان انجام دهیم، افزود: در این صنف می توانیم کارهای بسیار زیادی انجام دهیم ولی انجام این کار مستلزم وجود مدل اقتصادی، نقشه راه و یک چشم انداز روشن است.
وی با اشاره به اهمیت تسهیل‌گری و رفع موانع فعالیت فعالان این صنف تاکید کرد: در زنجیره تولید پوشاک مشکلاتی وجود دارد که از جمله این مشکلات می توان به تامین مواد اولیه اشاره کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که باید تمهیدات و راهکارهای ویژه ای برای رفع موانع تولید اتخاذ شود، گفت: به منظور توسعه کسب و کارها و ایجاد اشتغال پایدار باید در هر صنفی زنجیره تولید تکمیل شود برای مثال با راه‌اندازی یک واحد صنعتی مواد غذایی اکنون در استان روزانه هزار تن روغن فراوری و استحصال می شود که 450 تن از این محصولات روغن خوراکی و 550 تن مشتقات روغن است.
پرنیان افزود: با توجه به این که افراد زیادی در حوزه صنعت، تمایل به سرمایه گذاری دارند بنا بر این باید بسته های پیشنهادی اقتصادی را آماده کنیم تا به سرمایه گذاران ارائه دهیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار