رئیس سازمان بورس اوراق بهادار؛

بورس در حالت تعادل و انتظار است/ شاخص کل توسط رسانه ها برجسته می شود

1401/04/23 - 23:36 - کد خبر: 68533
مجید عشقی

نصر: مجید عشقی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: نوسان بورس در این روزها زیاد نیست و به همین خاطر، شاخص کل تغییر زیادی را تجربه نمی‌کند.

به گزارش نصر، مجید عشقی در جمع خبرنگاران درباره ادامه روند کاهشی صندوق دارا یکم، اظهار داشت: در صندوق‌های ETF دولتی دارا یکم و پالایش، اصلاح اساسنامه نیاز بود که انجام شد. این اساسنامه با توجه به اینکه باید به تایید هیئت وزیران برسد، در حال حاضر در هیئت وزیران قرار دارد.
وی افزود: پیگیر تایید این تغییرات هستیم و بلافاصله پس از تایید، آن را اعمال خواهیم کرد. این اتفاق باعث خواهد شد که صندوق‌های ETF دولتی به ارزش ذاتی خود برسند.
رئیس سازمان بورس درباره آخرین تصمیمات درخصوص جاماندگان سهام عدالت، عنوان کرد: عمده تصمیم گیری‌ها انجام شده و چند تغییر در آیین‌نامه خواهیم داشت که طی یکی، دو هفته آینده انجام می‌شود. تصمیم گیری درخصوص جاماندگان توسط سازمان خصوصی سازی انجام می‌گیرد و سازمان بورس مسئولیتی در این زمینه ندارد.
عشقی در پاسخ به سوال درباره افزایش انتقادات نسبت به شاخص کل، گفت: شاخص کل در رسانه‌ها بیشتر برجسته می‌شود، اما ما فقط یک شاخص نداریم. شاخص‌های متفاوتی وجود دارند که مقدار نوسان آنها یکسان نیست. شاخص کل فرمول مشخصی دارد و هر کس بخواهد آن را محاسبه کند، به همین عدد می‌رسد.
وی ادامه داد: نوسان بورس در این روزها زیاد نیست و به همین خاطر، شاخص کل تغییر زیادی را تجربه نمی‌کند. بازار سرمایه این روزها در حالت تعادل و انتظار قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار