خبر/

نخستین گروه حجاج به آذربایجان شرقی بازگشتند

1401/04/23 - 20:21 - کد خبر: 68528
حجاج

نصر: نخستین کاروان حجاج خانه خدا از آذربایجان شرقی دقایقی قبل با پرواز شماره ۱۶۱۵ هواپیمایی جمهوری اسالمی ایران هما در فرودگاه بین المللی تبریز به زمین نشست.

به گزارش نصر، این پرواز از فرودگاه شهر جده در عربستان سعودی راس ساعت ۱۵و ۳۰ دقیقه پرواز کرد و دقایقی قبل در فرودگاه بین المللی شهید مدنی به زمین نشست.
طبق برنامه اعلامی پروازهای بازگشت حجاج آذربایجان شرقی از امروز ۲۳ تیر شروع و تا ۲۵ تیر ماه به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.
حجاج آذربایجان شرقی با انجام تعداد ۶ پرواز به کشور مراجعت می کنند.
هموطنان ساکن در آذربایجان شرقی برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت دقیق پروازهای بازگشت حجاج به فرودگاه تبریز می توانند با دو شماره تلفن ۰۴۱۳۲۶۰۶۱۶۹ و ۰۲۱۴۶۶۲۵۱۵۱ تماس ارتباط برقرار کنند یا به سایت http://com.iranair.haj مراجعه نمایند.
امسال تعداد یکهزار و ۲۷۵ زائر از آذربایجان شرقی با ۶ پرواز برای انجام مناسک حج تمتع به عربستان اعزام شدند.
بعد از گذشت ۲ سال وقفه در اعزام حجاج به دلیل بحران کرونا امسال اعزام ها به حج تمتع از سر گرفته شد و بنا به تصمیم وزارت حج عربستان متقاضیان بالای ۶۵ سال به حج تمتع اعزام نشدند و با توجه به شرایط کرونایی و تصمیم عربستان مبنی بر عدم گسترش این بیماری ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر واجد شرایط از کشورمان برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام شدند.
انتهای پیام/

پژوهشیار