خبر/

شناسایی و غربالگری مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان کمیته امداد

1401/04/22 - 16:17 - کد خبر: 68413
کمیته امداد

نصر: رئیس کمیته امداد با اشاره به شناسایی و غربالگری مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان، تصریح کرد: این موارد احصا شده است و برهمین اساس میز خدمتی در دفاتر کمیته امداد راه اندازی شده است .

به گزارش نصر، سیدمرتضی بختیاری در حاشیه همایش حمایت حقوقی عدالت محور، کرامت مدار، توانمندساز در کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزارشد، اظهار کرد: براساس اساسنامه کمیته امداد که توسط مقام معظم رهبری به این نهاد ابلاغ شده یکی از بندهای در نظر گرفته شده ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت پوشش این نهاد است.
وی تصریح کرد: در طی سالهای گذشته اقداماتی جهت فراهم شدن زمینه های ارائه این خدمات آغاز شده است و همینک نیز تفاهم نامه هایی با برخی از ارگان ها و نهادها جهت ارائه خدمات حقوقی به مددجویان توسط امداد منعقد شده است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر معافیت مددجویان از پرداخت هزینه های دادرسی، خاطرنشان کرد: هماهنگی هایی با مراکز ارائه کننده خدمات قضایی از جمله قوه قضاییه و کانون وکلا انجام شده است و چنین مصوباتی می تواند خدمت رسانی به جامعه هدف کمیته امداد را مطلوبتر کند.
بختیاری با اشاره به شناسایی و غربالگری مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان، تصریح کرد: این موارد احصا شده است و برهمین اساس میز خدمتی در دفاتر کمیته امداد راه اندازی شده است که در این بخش خدمات قضایی توسط وکلای نیکوکار ارائه می شود.
وی با اشاره به برخی از سرفصلها و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان تحت پوشش امداد، گفت: مواردی از جمله فوت، سهم الاثر، مستمری و... از موضوعاتی است که مددجویان کمیته امداد در حوزه قضایی به آن مبتلا هستند که براساس تفاهم نامه های منعقد شده خدمات مورد نظر به این افراد ارائه می شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مجموعه امداد درسطح کلی به موارد مرتبط ورود پیدا می‌کند که این مسئله نیز یکی از موضوعاتی است که درصورت نیاز به آن وارد می شویم.
انتهای پیام/

پژوهشیار