نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

توانمند سازی دانشجویان در نظام آموزش عالی در اولویت کاری مسئولان باشد

1401/04/22 - 13:15 - کد خبر: 68374
حجت الاسلام آل هاشم

نصر:  نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی توانمند سازی دانشجویان را در نظام آموزش عالی از جمله زمینه‌های موثر و کارآمد برای تقویت و مشارکت دانش آموختگان در جامعه دانست.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار با روسای دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان یکی از اجزای مهم نظام آموزشی محل اصلی تربیت نیروی انسانی با توانایی‌های علمی و عملی و اعتماد به نفس در یافتن راه حل‌های جدید و مبتکرانه به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: طرحی که دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با همکاری تشکل‌های دانشجویی و نخبگان جوان مراکز فرهنگی تحت عنوان حلقه‌های میانی حام میم (حم) ارائه کرده است، در توانمندسازی دانشجوبان به صورت کارگاه‌های مهارتی می‌تواند برکات بسیاری برای جامعه داشته باشد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رویدادهای ایده پردازی، کرسی آزاداندیشی، اکران فیلم مستند، گفتگو با مسئولان استانی و نشست بانخبگان علمی و برنامه‌های تفریحی بسیار مفید است و دانشجویان را به مشارکت بیشتر در جامعه تشویق می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: نتیجه این طرح باید مطابق با تعریف دانشجوی تراز انقلاب از نگاه مقام معظم رهبری دردانشگاه‌های اسلامی باشد چراکه جنک نرم امروز جنگ عقاید است.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: بصیرت، داشتن مطالبه‌گری و امید به آینده بسیار مهم است، حفظ تشکیلات با اصول اسلامی و دفاع مستدل و قلبی از نظام از منویات مهم رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: امروز که دشمن در قالب جنگ فرهنگی سیاسی در این سرزمین درصدد ایجاد چالش و اختلال در کشورمان است پیشگامی در عرصه تلاش مجاهدانه و حرکت برای تحقق چشم اندازهای علمی سیاسی و اجتماعی و کسب افق‌های بالا می‌تواند موجب پیشرفت بیشتر جامعه شود.
 حجت الاسلام محمد انوری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی برای دانشگاه‌ها مهم است برای این منظور تشکل‌های مختلف دانشجویی طرحی با عنوان حام میم (حم) برای توانمند ساختن دانشجویان فعال طراحی کرده اند که یکی از طرح‌های تابستانی است و دانشجویان می‌توانند با این طرح پر قدرت تشکل‌ها و برنامه‌های سیاسی فرهنگی و اجتماعی را پیش ببرند.
انتهای پیام/

پژوهشیار