رئیس پلیس کشور؛

مجرمان شیک و باکلاس شده‌اند

1401/04/22 - 12:15 - کد خبر: 68360
سردار حسین اشتری

نصر: رییس پلیس کشور با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت هوشمندسازی در مجموعه انتظامی کشور گفت: امروز دیگر مجرمان مثل چندسال قبل نیستند که شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند، ظاهرها تغییر کرده و برخی خیلی شیک و به اصطلاح باکلاس شده‌اند.

به گزارش نصر، سردارحسین اشتری در اولین رویداد کاربرد هوش مصنوعی در کشف علمی جرم که صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: امروز انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور و ماموریت‌های متعدد حضور دارد و هیچ مجموعه و سازمانی را نداریم که به اندازه پلیس ایران با مردم در ارتباط باشد.
وی با بیان اینکه مردم هر روز به یک شکل و نوعی با همکاران ما ارتباط دارند، گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی ما پیشگیری از جرم است و البته اگر جرمی هم رخ دهد با سرعت پیگیری و احقاق حق می‌کنیم. ما حافظان جان و مال و ناموس مردم هستیم.
وی ادامه داد: به همان اندازه که تکنولوژی در کشور پیشرفت کرده است، جرائم هم پیچیده شده است و جرائمی که امروز در جامعه رخ می‌دهد با گذشته متفاوت است.
وی با بیان اینکه تصور ما از مجرمان تغییر کرده است، گفت: امروز دیگر اینطور نیست که مجرمان الزاما یک شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند، ظاهر مجرمان و مرتکبان جرم تغییر کرده و برخی خیلی شیک و به اصطلاح با کلاس شده‌اند.
وی افزود: پلیس هم باید با ظرفیت و تجهیزاتی و ابزارهای هوشمندی که در اختیار دارد از همه مجرمان جلوتر باشد. ما باید تسلط اطلاعاتی بر جرائم ومجرمان داشته باشیم و بحمدالله در این مسیر حرکت کرده‌ایم و باید سرعت این روند وهوشمندسازی بیشتر شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار