معاون ارتش:

موزه‌های دفاع مقدس نقش مهمی در پیوستگی نسل‌ها دارند

1401/04/21 - 17:22 - کد خبر: 68308
عکس

نصر: معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای پیوستگی نسل قدیم، فعلی و آینده ایجاد موزه های دفاع مقدس امری ضروری است.

به گزارش نصر، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در بازدید از موزه دفاع مقدس تبریز بر غنی سازی این نوع موزه ها و اهتمام همگانی در این امر تاکید کرد و افزود: تاریخ دفاع مقدس بسیار مهم و راهبردی است و باید به تاریخ هشت سال دفاع مقدس بیش از گذشته توجه کرد چرا که این ایام برای آشنایی نسل فعلی و آیندگان بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است.
وی به نقش مهم آذربایجان در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ به ویژه در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیل داشتند و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز عظمت و فداکاری های این خطه قهرمان پرور بر هیچ کس پوشیده نیست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز به مشخصات موزه دفاع مقدس تبریز اشاره کرد و گفت: بنای اصلی این موزه در مساحتی به ابعاد ۴۲۰۰ مترمربع با زیربنای ۷۰۰۰ مترمربع احداث شده است.
امیر دریادار عباسی افزود: آذربایجان شرقی در طول ۸ سال دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۱۰هزار شهید مدال افتخار دفاع از انقلاب اسلامی را بر سینه دارد و بیش از ۶۸ هزار ایثارگر این خطه در این دوران در صیانت از انقلاب اسلامی و خاک پاک ایران عزیز تاپای جان ایستادند.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز نیز در یادواره شهدای عجب شیر حضور یافت و از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران این شهرستان تجلیل کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار