مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌ شیر؛

خرید ۸۵۰۰ تن گندم در شهرستان عجب شیر پیش بینی می‌شود

1401/04/21 - 13:33 - کد خبر: 68274
گندم

نصر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌ شیر از آغاز برداشت گندم در شهرستان خبر داد و گفت: امسال انتظار می رود از سطح زیر کشت یکهزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و چهار هزار هکتار گندم دیم شهرستان، هشت هزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شود.

به گزارش نصر، احمد اسلامی روز سه شنبه گفت: بهره برداران شهرستان می توانند محصولات برداشت شده خود را به مرکز خرید تعاونی گندم کارن واقع درسه راهی روستای گوراوان تحویل و حق الزحمه خود را به نرخ هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کنند. وی با داشاره به اینکه مصرف گندم در ایران در سه حوزه تولید و مصرف نان، صنف و صنعت و بذر تعریف می شود، گفت: قیمت این محصول تحت تاثیر شرایط و متغیرهای قیمتی سایر موادغذائی برای انسان و دام قرار می گیرد.
وی افزود: در دوره هایی که قیمت مواد خوراکی همچون برنج، ماکارونی، حبوبات، ذرت و جو به عنوان خوراک دام افزایش می یابد فشار تقاضای مستقیم و غیر مستقیم برای گندم و نان نیز بیشتر می شود .  اسلامی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طی دو سال اخیر با اجرای موفق طرح جهش تولید در دیمزارها و توجه به آموزش و ترویج بهره برداران و تخصیص نهاده ها، تسهیلات و ادوات مکانیزه مربوطه سعی در افزایش بهره وری در زراعت محصول گندم کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار