مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان؛

درامد اوقاف در آذربایجان شرقی ۱۰ برابر شد

1401/04/21 - 13:05 - کد خبر: 68266
حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی

نصر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: به برکت سرمایه گذاری صورت گرفته در استان درآمد این اداره نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در هشترود با بیان اینکه به دنبال احیاء  موقوفات قدیم هستیم افزود : زمین های کشاورزی موقوفه داخل شهرها در اختیار سرمایه گذاران دانش بنیان خواهد بود و این اداره از تولید و اشتغال زایی به خصوص سرمایه گذاری های دانش بنیان حمایت می کند.
وی درخصوص وضعیت حقوق ثبتی موقوفات در استان نیز گفت: با اجرای نهضت سند و گسترش حدنگاری زمین‌های استان، ثبت زمین‌های وقفی انجام گرفته و اسناد دفترچه‌ای تبدیل به سند تک برگ شده‌اند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: نزدیک به چهر هزار موقوفه و بیش از ۲۰ هزار رقبه در استان وجود دارد که برای ببیش از ۸۰ درصد آن‌ها سند صادر شده است که صدور بیش از دو هزار سند تنها در دو سال انجام گرفته است. 
وی گفت: بیش از ۶۰۰ قنات وقفی در مناطق مختلف استان وجود دارد که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان احیای این قنات برای آبرسانی به مزارع کشاورزی و زمین‌های وقفی با نصب امین آب در دستور کار قرار گرفته است.
علیرضا توری فرماندار شهرستان هشترود هم گفت: از هر سرمایه گذاری در عرصه دانش بنیان در این شهرستان حمایت می شود. وی گفت: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان هشترود در راستای تحقق شعار سال بیش از یکصد طرح دانش بنیان به دبیرخانه همایش رسید که در نهایت ۱۵ طرح با حمایت پارک علم و فناوری در مرکز رشد پذیرش شد.
توری گفت : بیش از  ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از این طرح‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است. فرماندار هشترود همچنین خواستار تملک مساکن اطراف امامزاده سید کمال الدین و سید جمال الدین و گسترش این امامزاده شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار