مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

روند برگزاری آزمون‌ها در دانشکده‌ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز رضایت‌بخش است

1401/04/20 - 20:45 - کد خبر: 68223
آزمون

نصر: مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ارزیابی که از روند برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانشکده پرستاری دانشگاه داشتیم، وضعیت رضایت بخش بوده و آزمون با نظم خوبی برگزار می‌شود.

فریبا میرزایی روز دوشنبه، ۲۰ تیرماه،در بازدید از روند برگزاری آزمون‌های دانشکده پرستاری اظهار کرد: در جهت ارزیابی روند برگزاری آزمون‌های پایان ترم، به‌عنوان مدیر امور آموزشی دانشگاه در دانشکده پرستاری حضور یافتیم که دانشکده پرستاری از جمله معدود دانشکده‌هایی بود که روند برگزاری آزمون در آن از یک نظم ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: از مرحله دریافت سوالات از استاد مربوطه گرفته تا تکثیر، توزیع سوالات، حضور و غیاب دانشجویان، رعایت سکوت و حداقل رفتار و آمد در جلسه آزمون، رعایت فاصله فیزیکی مناسب، فضای مناسب محل برگزاری و ... دانشکده پرستاری عملکرد خوبی داشت.
وی افزود: از اسفند ماه ۱۳۹۸ همزمان با شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های حضوری تعطیل و جای خود را به کلاس‌های مجازی دادند که پلتفرم مورد استفاده برای آموزش مجازی LMS کشوری یا همان سیستم مدیریت یادگیری به نام نوید یا نرم افزار ویژه یادگیری دانشگاهی بود.
میرزایی خاطرنشان کرد: فایل‌های آموزشی به صورت فیلم یا پاورپوینت‌های صدادار توسط اساتید در این سامانه بارگذاری می‌شد و تمامی دانشجویان توانایی دسترسی به فایل‌ها، دانلود و استفاده از آنها را داشتند.
وی همچنین یادآور شد: در این سیستم این امکان وجود داشت که اساتید تکالیفی را تعیین کرده و دانشجویان را  موظف به پاسخگویی و بارگذاری آنها در همان پلتفرم کنند؛ آزمون‌ها نیز تا دی ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی در بستری به نام فرادید برگزار شدند.
وی بیان کرد: از آنجا که برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌ها  به صورت مجازی، جزو اولین تجارب در سیستم آموزشی دانشگاه محسوب می‌شد، متاسفانه مشکلات مربوط به خود را همراه داشت و نمرات در این بازه برگزاری آزمون‌ها به صورت مجازی قابل استناد نبود.
مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: اکنون که آزمون‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، برای هرچه نزدیک‌تر کردن برنامه برگزاری آزمون‌ها به استاندارد، می‌طلبد تا اقداماتی انجام شود.
وی در پایان تاکید کرد: اختصاص سالنی به نام سالن امتحانات در هر دانشکده که استانداردهای مربوطه را داشته باشد می‌توان به نور کافی، دمای مناسب و قابل تنظیم، تهویه، دوربین مدار بسته، دتکتورهای مجهزی که بتواند گوشی‌های موبایل و هرگونه تجهیزات الکترونیک همراه دانشجو را تشخیص دهد، از جمله پروتکل‌های لازم برای برگزاری آزمون است که صد البته دستیابی به این امکانات، نیاز به پشتوانه مالی دارد امیدواریم با تامین آنها بتوانیم گامی موثر در استاندارد سازی روند برگزاری آزمون‌ها برداریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار