مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

همایش یکصد سال ادبیات مقاومت و پایداری آذربایجان برگزار می‌شود

1401/04/20 - 15:51 - کد خبر: 68188
مشروطه

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش «یکصد سال ادبیات مقاومت و پایداری آذربایجان» در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تجلیل از چهره‌های علمی، فرهنگی و هنری استان از همه سلایق و گروه‌ها یکی از اولویت‌های مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تلاش می‌کنیم در هر فصلی برای تعدادی از این چهره‌ها که در قید حیات هستند، مراسم بزرگداشتی برگزار کنیم.
وی با اشاره به انجام اقداماتی با هدف بازنمایی هنرمندان به‌نام و برجسته‌ای مانند شهریار، شمس تبریزی، خاقانی و نظامی گنجوی خاطرنشان کرد: در همین چارچوب اسفندماه سال گذشته برنامه‌هایی در طول یک هفته با محوریت گرامیداشت نظامی گنجوی اجرا شد و امسال نیز این رویکرد در مورد چهره‌هایی مانند شمس تبریزی ادامه خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش برجسته آذربایجان و تبریز در تاریخ ایران گفت: این دیار به ویژه به لحاظ فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه‌ای در یکصد سال اخیر کشور داشته و بخشی از آثار تولید شده در حوزه ادبیات نیز مربوط به رویدادهای سیاسی، تاریخی و اجتماعی این عصر است.
وی تصریح کرد: با توجه به این جایگاه و نقش تأثیرگذار تبریز و آذربایجان در تاریخ کشور، امسال همایشی با عنوان «یکصد سال ادبیات مقاومت و پایداری آذربایجان» برای تقویت و انجام کارهای پژوهشی در این شاخه از ادبیات و بازنمایی تاریخ آذربایجان و معرفی بیش از پیش مکتب تبریز برگزار خواهد شد.
ناظمی از ارائه پیشنهاد برگزاری جشنواره موضوعی سینمایی در استان نیز خبر داد و افزود: این پیشنهاد با توجه به اثرات عمیق سینما در ابعاد مختلف به سازمان سینمایی داده شده و موافقت‌های اولیه در این خصوص نیز کسب شده و در مرحله مطالعاتی قرار دارد و با توجه به اینکه نمونه چنین رویدادی در سطح ملی و فراملی پس از تهران تنها در اصفهان و با عنوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار می‌شود، نهایی شدن این امر منوط به همراهی و همکاری دستگاه‌های استانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمادگی این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه بیان داشت: با توجه به ظرفیت ها و تقاضای موجود در استان مقدمات برگزاری این نمایشگاه را فراهم و آمادگی خود را به وزارت اعلام کرده‌ایم اما ظاهراً به دلیل تغییر سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، این امر با محدودیت‌هایی روبه‌روست که پیگیر تعیین تکلیف موضوع از طریق معاونت فرهنگی وزارت هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار