خبر/

ورود صندوق بیمه روستاییان به خرید خدمات درمانی از نیمه دوم سال/ ضرورت اهتمام کارگزاران به نگهداشت بیمه‌شدگان

1401/04/20 - 11:54 - کد خبر: 68129
جلسه، بیمه

نصر: دومین جلسه قرارگاه کرامت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی با حضور مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استان‌های صندوق برگزار شد.

به گزارش نصر، در این جلسه که ویژه کارگزاران شهرستان‌های مراغه، عجب‌شیر، کلیبر و خداآفرین بود، نتایج ارزیابی عملکرد کارگزاری‌ها در سال ۱۴۰۰ در چندین شاخص مهم اعلام و ضعف و قوت کارگزاری‌ها در شاخص‌های ارزیابی‌شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در این جلسه از کارگزاران به عنوان تلاشگران اصلی صندوق نام برد و گفت: در سایه تلاش شبانه‌روزی کارکنان و کارگزاران، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان آذربایجان‌شرقی توانسته در ۱۶ سال گذشته در بخش پوشش بیمه‌ای عنوان استان برتر و پیشرو را از آن خود کند.
 

رضایی با بیان اینکه همه صندوق‌های بیمه اجتماعی یک "پیوست فرهنگی" کم دارند، اظهار داشت: از جمله مشکلاتی که طی سال‌های اخیر در برنامه‌های توسعه‌ای خود را نشان داده، مربوط به دو حوزه محیط زیست و صندوق‌های بیمه اجتماعی و بازنشستگی است.
وی افزود: مردم ما تمام آمال و آرزوهای خود را در دریافت مستمری صندوق‌های اجتماعی جست‌وجو می‌کنند در حالی که در قانون به صراحت اعلام شده، قرار نیست صندوق‌های بیمه اجتماعی، بار سنگین تمام خواسته افراد برای تامین آتیه خانواده را به دوش بکشند.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اینکه نهاد آموزشی کشور نتوانسته فلسفه وجودی و سطح انتظارات مردم از صندوق‌ها را بدرستی تبیین کند، خاطرنشان کرد: برای رفع این نقیصه، بایستی کم‌کم پیوست فرهنگی در کلیه صندوق‌های بیمه‌ای مدنظر قرار گیرد.
رضایی در بخش دیگری از سخنانش، اولویت‌دهی به خرید خدمات درمان را یکی از رویکردهای مهم صندوق برشمرد و گفت: صندوق در نیمه دوم سال در بخش‌هایی که بیمه سلامت ارایه خدمات نمی‌کند، خرید خدمات درمانی در مدل بیمه تکمیلی را عملیاتی خواهد کرد.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استان‌های صندوق کشاورزان و روستاییان ادامه داد: شیوه‌نامه مستمری‌بگیران و بیمه‌پردازان برای دریافت بیمه تکمیلی آماده شده است.
وی همچنین به نقش کارفرمایی دولت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور اشاره کرد و گفت: در اتخاذ تصمیمات جدید، جلب نظر دولت به عنوان شریک، برای صندوق ضروری است و اتخاذ هرگونه تصمیم خلاف نظر دولت می‌تواند صندوق را با مشکلات مالی و انباشت بدهی مواجه سازد.
رضایی در خاتمه سخنانش بر ضرورت متناسب‌سازی مستمری‌ها در صندوق تاکید و اظهار داشت: در عین حال که باید حافظ منافع بیمه‌پردازان باشیم، بایستی به فکر ایجاد تعادل بین منابع و مصارف صندوق هم باشیم وگرنه صندوق به سمت ورشکستگی حرکت نموده و به تبع آن منافع مردم و بیمه‌پردازان به مخاطره خواهد افتاد.
بسیج تمام ظرفیت‌های استانی برای ثبت رکورد جدید
در ابتدای این جلسه، محمد نظری؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی طی سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه سهمیه ابلاغی برای استان در سالجاری، جذب ۴۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید می‌باشد، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان استان در سال‌های گذشته رکورد جذب ۲۴ هزار بیمه شده جدید را به نام خود ثبت کرده است و امسال نیز تمام تلاش خود را برای ثبت یک رکورد جدید به کار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های استانی را برای تحقق سهمیه ابلاغی بسیج نموده‌ایم، اظهار داشت: با این حال باید نهادهای عمومی انقلابی و گروه‌های اداری بخصوص فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را پای کار آورده و فعال‌تر کنیم.
نظری بر اهتمام بیشتر کارگزاری‌ها به بحث تمدید در کنار جذب بیمه‌شدگان جدید تاکید کرد و افزود: کارگزاران بایستی بر روی دو موضوع نگهداشت بیمه‌شدگان و بالا بردن کیفیت و نحوه ارایه خدمات بیش از پیش تمرکز کنند.
شایان ذکر است؛ در پایان دومین جلسه قرارگاه کرامت کارگزاران، از سه کارگزاری با عملکرد جذب برتر در سه ماهه اول سال‌جاری با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.
 
 
انتهای پیام/

پژوهشیار