خبر/

نمایشگاه نقاشی ""واقع‌گرایی و سوررئال" در تبریز گشایش یافت

1401/04/20 - 10:40 - کد خبر: 68118
نمایشگاه

نصر: نمایشگاه نقاشی آثار "رقیه پهلوانی" در نگارخانه استاد یاسمی خانه فرهنگ تبریز گشایش یافت.

به گزارش نصر، در این نمایشگاه 25 اثر  از این هنرمند با موضوعاتی از قبیل طبیعت،‌طبیعت بی‌جان، پرتره و مفهومی با تکنیک رنگ و روغن و اکریلیک و در سبک رئال و سوررئال به نمایش گذاشته شده است. گفتنی است رقیه پهلوانی متولد 1351 تبریز و کارشناس نقاشی است.
وی 24 سال سابقه فعالیت در حوزه نقاشی، هنرهای تجسمی و تدریس هنر را دارد. پهلوانی در بیش از 50 نمایشگاه گروهی داخلی و بین المللی حضور یافته و این نمایشگاه نیز سومین نمایشگاه انفرادی این هنرمند برجسته است.
این هنرمند از نسل نقاشان طبیعت گراست، که در تجربه های نخست خود با سایه پردازی های صریح و رنگهای درخشان مخاطب عام را محو تماشا می کرد. اما در ادامه فعالیت حرفه ای خود در فضای سورئالیسم آثاری را نقش نمود که عنصر خیال مرزهای طبیعت گرایی صرف را درهم شکست و عرصه های دیگری را برای مخاطب امروز رقم زد.
در این نقاشی ها تاش های آزاد، سایه های رنگی بستر اکسپرسیو و پویاتری جهت بیانگری هنرمند ایجاد کرده و کم کم فرم های عینی به دنیای تجرید و انتزاع سرک می کشند. در این آثار پهلوانی به دور از آن زبان خشک و رسمی با بیننده سخن می گوید. در این روند شدن و ساختن، نقاش با اشاراتی که به آثار برخی هنرمندان دارد تلاش و کنکاش حرفه ای خود را در این زمینه به تصویر می کشد. در مرحله بعد پهلوانی فرم ها را نیز ساده کرده و از رنگ ها هم بصورت حسی بهره می برد. البته این نقاش در کنارگذاشتن سنت ها هنوز هم احتیاط بخرج داده و حتی در انتخاب موضوعات و استفاده از عناصر به فرهنگ سنتی و گذشته خودمان پایبند است.
این نقاش فعال و مستعد برای گذار از این مناسبات و رسیدن به فضای شخصی و اکسپرسیو خود قدمهای روشن و محکمی برداشته و مخاطب علاقه مند را نیز در این روند به انتظار گذاشته است.
نمایشگاه یاد شده از هجدهم تا بیست و سوم تیرماه از ساعت 17 الی 20 در نگارخانه استاد یاسمی خانه فرهنگ تبریز برپاست.
انتهای پیام/

پژوهشیار