نمایش اقتدار آزادکاران جوان ایران در بحرین/

تیم ملی کشتی آزاد جوانان با ۸ طلا و یک نقره قهرمان آسیا شد

1401/04/20 - 00:05 - کد خبر: 68102
متفرقه

نصر: تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با نمایشی قدرتمند و کسب ۸ مدال طلا و یک نقره به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش نصر، رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا روزهای 18 و 19 تیرماه در شهر منامه بحرین برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط  آرمین حبیب زاده در وزن 61 کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن 70 کیلوگرم، عرفان الهی در وزن 74 کیلوگرم، سبحان یاری در وزن 79 کیلوگرم، عارف رنجبر در وزن 86 کیلوگرم، مبین عظیمی در وزن 92 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم، سالار حبیبی در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا و رضا مومنی در وزن 57 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.
آزادکاران کشورمان با کسب 228 امتیاز مقتدرانه عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کردند و تیم های هند با 185 امتیاز و قزاقستان با 148 امتیاز دوم و سوم شدند.
در وزن 57 کیلوگرم رضا مومنی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل  خطیب الآنی از عراق با نتیجه 12 بر 2 پیروز شد و در دور سوم و مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر ولادیسلاو نکاندروف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. مومنی در این مبارزه مقابل بازاربایف از قزاقستان مغلوب و صاحب مدال نقره شد.
در وزن 61 کیلوگرم آرمین حبیب زاده در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مقابل انخبولد انخبات از مغولستان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 11 بر صفر ارسلان رحیم اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حبیب زاده در این دیدار با نتیجه 11 بر 9 از سد کومار موهیت از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 65 کیلوگرم ، محمدعلی  عموزاد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر 1 کشتی را مقابل امیدجان جلال اف از ازبکستان واگذار کرد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، عموزاد از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 70 کیلوگرم حسین محمدآقایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 14 بر 6 از سد ژاسولان بخولتانوف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر 8 ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. محمدآقایی در دیدار پایانی با نتیجه 15 بر 7 مولایم یاداو از هند را از پیش رو برداشت به مدال طلا دست یافت.
در وزن 74 کیلوگرم عرفان الهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر 2 از سد ریوتارو توگویا از ژاپن گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دیاس ساگداتوف از قزاقستان با نتیجه 10 بر صف به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. الهی در این دیدار با نتیجه 10 بر 4 جایدیپ از هند را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 79 کیلوگرم سبحان یاری در دور اول با نتیجه 10 بر صفر جئونگ اوک کیم از کره جنوبی را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 12 بر 2 از سد یلنور شیلدبای از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. یاری در این دیدار با نتیجه 4 بر 1 مقابل سوبارو تاکاهارا از ژاپن پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 86 کیلوگرم عارف رنجبر در دور اول با نتیجه 11 بر 8 مقابل ژاکسیلیک از قزاقستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر 8 جوینتی کومار از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. رنجبر در این مرحله با نتیجه 6 بر 3 مقابل حاج اکبر عبدوالکاخاروف از ازبکستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. رنجبر در این دیدار با نتیجه 8 بر 2 باتبیلکون نادامبات از مغولستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 92 کیلوگرم مبین عظیمی در دور نخست با نتیجه 12 بر 2 ایسا کیکوچی از ژاپن را از پیش رو برداشت و در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 12 بر 2 مقابل آکاش از هند پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. عظیمی در دیدار پایانی با نتیجه 7 بر صفر نوردولت باکنوف از قزاقستان را شکست داد و به مدال  طلا دست یافت.
در وزن 97 کیلوگرم که با حضور 7 کشتی گیر و در دو گروه 4 و 3 تیمی و به صورت دوره ای برگزار شد، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه 10 بر صفر مقابل نوربولات آدیل اولو از قرقیزستان پیروز شد. وی در دور دوم مقابل آشیش از هند با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 مقابل زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه 10 بر صفر آشیش از هند را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 125 کیلوگرم که با حضور 7 کشتی گیر و در دو گروه 4 و 3 تیمی و به صورت دوره ای برگزار شد، سالار حبیبی در دیدار نخست با نتیجه 10 بر صفر مدربک آبدینظر اولو از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر مقابل بکزات تاژی از قزاقستان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. حبیبی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر آینظر بازاربایف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر ماهندرا گایکواد از هند را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.
رده بندی تیمی: 1- ایران ایران 228 امتیاز 2- هند 185 امتیاز 3- قزاقستان 148 امتیاز 4- ژاپن 123 امتیاز 5- ازبکستان 114 امتیاز 6- قرقیزستان 85 امتیاز
انتهای پیام/

پژوهشیار