رئیس اداره میراث ‌فرهنگی اردبیل؛

هتل‌ های اردبیل برای میزبانی از رویداد اردبیل ۲۰۲۳ نوسازی می‌شود

1401/04/18 - 19:50 - کد خبر: 68071
هتل

نصر: رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اردبیل گفت: برای میزبانی از رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تنظیف، تعمیر و نوسازی هتل‌های اردبیل در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش نصر، محمدرضا شایقی روز شنبه در نشست با رئیس اماکن نیروی انتظامی استان اردبیل در خصوص رعایت موارد امنیت و انتظامی اظهار کرد: برای فعالیت مهمان‌پذیرها اخذ تائیدیه نظام مهندسی ضروری بوده و در صورت عدم تأیید از نظام مهندسی برابر ضوابط و مقررات با این واحدهای اقامتی اقدام خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم تقویت همکاری این اداره با اماکن نیروی انتظامی گفت: تقویت و گسترش این همکاری‌ها می‌تواند منجر به ساماندهی هر چه بیشتر فعالیت‌های واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری شود.
سرهنگ نوحی ، رئیس اماکن نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در این نشست ثبت‌نام در سامانه ثنا و همچنین اجبار ضوابط و مقررات اماکن عمومی را از اولویت‌ها برشمرد و گفت: با توجه به مذهبی بودن شهر اردبیل رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی باید مورد توجه قرار بگیرد.
در سال ۲۰۲۳ اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خواهد بود تا توانمندی‌های این شهر بیش از گذشته نمود یابد.
اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.
پیش از شیوع ویروس کرونا  ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.
پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.
سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با وجود ۱۰ عضو شامل کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان با هدف تاسیس گسترش تجارت درون‌منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نیز ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم، تنها سازمان بین‌المللی است که دبیرخانه آن در ایران استقرار دارد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار