مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی در زمینه تولید متون نمایشی ظرفیت بالایی دارد

1401/04/18 - 16:19 - کد خبر: 68047
فرهنگ و ارشاد

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان در زمینه تولید متون نمایشی از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید از این ظرفیت بهره گرفته و زمینه را برای تولید آثاری فاخر در این زمینه فراهم کرد.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی، روز شنبه در نشست اعضای شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی با بیان اینکه تئاتر و اثر نمایشی برای جذب مخاطب باید دارای متن نمایشی خوب و محتوای اندیشه‌مدار باشد، افزود: اثری که از این ویژگی ها برخوردار نباشد، نخواهد توانست مخاطب را با خود همراه کرده و در ارتقای فکری او موثر باشد.
وی اظهار داشت: مهمترین مقوله در تولید یک نمایش با محتوای مطلوب، متن نمایش است چراکه متن متقن و محکم دیگر عوامل را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و موجب تولید یک اثر نمایشی فاخر می‌شود.
ناظمی، جشنواره‌ها را محملی برای هم‌اندیشی و انتقال تجربیات و در عین حال ویترینی برای ارایه تولیدات تازه هنرمندان و رقابتی سالم اعلام کرد و گفت: انجمن نمایش باید زمینه را برای حضور موفق و موثر گروه های تئاتر در جشنواره‌های مختلف فراهم کند.
وی یادآوری کرد: معرفی چهره‌های جدید و ارتباط با عرصه ملی تئاتر مهمترین ویژگی جشنواره تئاتر استانی است که فرصت مغتنمی را برای معرفی گروههای تئاتر برتر به جشنواره تئاتر فجر نیز فراهم می‌ کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، کیفیت محتوایی جشنواره را از شکل برگزاری آن با اهمیت‌تر دانست و گفت: در این جشنواره باید زمینه حضور گروه های قدرتمند تئاتر با اجراهایی شایسته فراهم شود.
ناظمی، افزود: زیرساخت‌های سالن تربیت برای برگزاری باشکوه‌تر جشنواره تئاتر استانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. در این نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی نکته نظرات خود را در رابطه با برگزاری این جشنواره ارایه کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار