ئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

نمایشگاه دائمی محصولات عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برپا می‌شود

1401/04/18 - 15:42 - کد خبر: 68036
حجاب و عفاف

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات حوزه عفاف و حجاب در این دانشگاه خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مسئولیت انجام این امر را بر عهده دارد و برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که امیدوارم هر چه سریع تر محقق شود.

به گزارش نصر، دکتر بهمن نقی پور روز شنبه در نشست کمیته عفاف و حجاب و شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه اصلاح امور از مسیر انتقاد ممکن است، گفت: تیم مدیریتی دانشگاه در دوره جدید به دنبال گسترش فضای انتقاد در دانشگاه است.
وی با ابراز تاسف از اینکه شاهد سوء استفاده هایی از فضای آزاد انتقاد بوده ایم، ادامه داد: میان انتقاد و توهین و ناامید کردن تمایز وجود دارد و شایسته است با پرهیز از توهین و هتاکی، فضای انتقاد سالم و سازنده در دانشگاه حفظ شود. 
وی با بیان اینکه هزینه در زمینه فرهنگ در حقیقت سرمایه گذاری است، افزود: باید نوع نگاه به فرهنگ عوض شود و فرهنگ به عنوان اصل و اساس فعالیت ها در نظر گرفته شود که زیربنای پیشرفت و تعالی دانشگاه و جامعه است. 
وی بر تبیین امر به معروف و نهی از منکر و تعیین حد و مرزهای آن، تبیین شاخص های عفاف و حجاب، ابلاغ مجدد قوانین و مقررات، اجرای دوره های آموزش توجیهی و ضمن خدمت با معرفی اساتید از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر و  استفاده از ظرفیت رسانه ها تاکید کرد. 
حجت الاسلام محمدحسن نستوهی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی نیز در این نشست شناخت معروف و منکر را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر واجب شرعی و وظیفه‌ ای بر دوش همه آحاد ملت است که آیات متعدد قرآن کریم و روایات معتبر از امامان معصوم (ع) نسبت به آن تاکید داشته‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار