رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

ارائه خدمات دندانپزشکی و دیالیز به زائران ایرانی در مشعرالحرام

1401/04/18 - 15:37 - کد خبر: 68033
زائران

نصر: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در منا، بیمارستان مجهز صحرایی با امکاناتی مانند آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی و دندانپزشکی دارد.

به گزارش نصر، پیرحسین کولیوند، در تشریح اقدامات انجام شده در مکه مکرمه همزمان با روز عرفه گفت: با پشتیبانی عملیاتی و پزشکی مناسب، خوشبختانه مریض بدحال نداشتیم و همه زائران در صحت و سلامت اعمال خود را در عرفات انجام دادند. رئیس جمعیت هلال احمر افزود: دو روز پیش زائری که دچار ایست قلبی شده بود با انجام عملیات احیا به مدت ۴۵ دقیقه دوباره به زندگی بازگشت و هم اکنون حال عمومی بیمار خوب است و همراه با تیم پزشکی وارد صحرای عرفات شده و اعمال خود را انجام می‌دهد.
او با تاکید بر اینکه بیشتر زائران ایرانی به سمت مشعرالحرام حرکت کردند، افزود: جمعیت هلال احمر در مشعر الحرام ۲ درمانگاه سیار با بهره مندی از پزشکان طب اورژانس، متخصصان داخلی و قلب و پرستاران خدمات لازم را به زائران ایرانی ارائه می‌دهد.
کولیوند افزود: زائرانی که نیاز به دیالیز دارند در منا می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. او گفت: تیم‌های پزشکی جمعیت هلال احمر هم اکنون در مشاعر مقدسه مستقر هستند و مسیر‌ها را طوری برنامه ریزی کردند که خدمت رسانی بصورت مستمر و شبانه روزی ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار