رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

شرکت های دانش بنیان ارتباط منطقی بین دانش و اقتصاد را برقرار کنند

1401/04/18 - 12:12 - کد خبر: 67991
محمد فرشکاران

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: ارتباط منطقی بین دانش و حوزه صنعت، کشاورزی، علوم پایه و حتی علوم انسانی ما وجود ندارد و لازم است شرکت های دانش بنیان این نقیصه را رفع کنند.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران در نشست تخصصی با تعدادی از نخبگان علمی و مسوولان کارگروه های امداد صنعت اظهار کرد: لازمه توسعه و پیشرفت در هر مدلی فراهم آوری ابواب آن است.
وی افزود: باید هم افزایی های مقتضی برای برطرف کردن مشکلات و ایجاد موقعیت های برتر که بتواند به خروجی های متقن بیانجامد، ایجاد شود.
فرشکاران تصریح کرد: لازم است در درک وضع فعلی و مسائل پیرامونی آن عمیق تر باشیم؛ به نظر می رسد ارتباط منطقی بین دانش و حوزه صنعت، کشاورزی، علوم پایه و حتی علوم انسانی ما وجود ندارد و انتظار می رود شرکت های دانش بنیان این نقیصه را رفع کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: سرانه دانشجویی در کشور ما بالا است؛ اما در کنار آن باید همگرایی فرهنگی لازم نیز ایجاد شود و دانش آموختگان ما در هر موقعیتی که باشند با انگیزه از دانش و مهارت خود در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره برند.
این مسوول با اشاره به فعالیت 208 شرکت دانش بنیان در استان توضیح داد: تعداد مهم نیست؛ بلکه ایجاد بستر مناسب برای حضور در بازار و مدیریت چرخه عرضه و تقاضای محصولات دانش بنیان مهم است و اگر این شرکت ها نتوانند واسط منطقی را با حوزه اقتصاد برقرار کنند ناموفق خواهند بود.
وی ابراز داشت: صاحبان اندیشه آینده را تکوین و تشریح می کنند ما نیز تلاش داریم وحدت عملی را بین حوزه آموزش، مهارت های ایجادی و ایجابی و تولید برقرار کنیم.
فرشکاران با اشاره به ظرفیت های مختلف صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی، بر لزوم ایجاد همگرایی فرهنگی بیشتر در بخش های مختلف برای رسیدن به اهداف توسعه ای استان تاکید کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: رسالت ما در قدم اول حفظ وضع موجود، در مرحله بعدی تغییر این وضعیت و در نهایت گام برداشتن به سمت تعالی است که بدون ایجاد اسلوب و فضای همدلی و همگرایی رخ نمی دهد.

شرکت های دانش‌بنیان‌ با طرح ایده های نو به یاری صنعت بشتابند
در این نشست بنیان‌گذار آکادمی‌امداد صنعت نانو، گفت: آماده هستیم تا آخرین مطالعات شناسایی نیازهای کشور و استان را با ایجاد کمیته‌های تخصصی انجام داده و با جلب نظرات اندیشمندان و دانشمندان، علم را در مسیر اهداف توسعه ای استان بکار گیریم.
یدالله جعفری اظهار کرد: دنیا در حال تغییر است و ما هم اگر می خواهیم هزینه کمتری برای پیشرفت و توسعه صرف کنیم باید با این تغییرات همگام و همسو شویم.
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران کشور مدعی شد: در سال‌های قبل همواره صحبت این بود که صنعت باید از شرکت های دانش‌بنیان‌ها حمایت کند اما اکنون انتظار داریم شرکت های دانش‌بنیان‌ با طرح ایده های نو به یاری صنعت بشتابند.
انتهای پیام/

پژوهشیار