امیرعبداللهیان:

خدمات شینزو آبه در گسترش مناسبات ایران و ژاپن فراموش نمی‌شود

1401/04/17 - 17:16 - کد خبر: 67947
حسین امیرعبداللهیان

نصر: وزیر امور خارجه ضمن محکومیت ترور نخست‌وزیر پیشین ژاپن به نقش وی در روابط تهران-توکیو اشاره کرد و نوشت: خدمات ارزنده وی به‌ عنوان سیاستمداری برجسته از جمله در گسترش مناسبات دو ملت ایران و ژاپن فراموش نمی‌شود.

به گزارش نصر، «حسین امیرعبداللهیان» در واکنش به ترور و جان‌باختن «شینزو آبه» نخست ‌وزیر پیشین ژاپن در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ترور شینزو آبه نخست وزیر اسبق ژاپن را محکوم کرده و درگذشت وی را به ملت و دولت دوست، ژاپن تسلیت می‌گویم.
امیرعبداللهیان افزود: خدمات ارزنده شینزو آبه به‌عنوان سیاستمداری برجسته از جمله در گسترش مناسبات دو ملت ایران و ژاپن فراموش نمی شود.
رسانه های ژاپنی ساعتی پیش از مرگ  شینزو آبه در اثر جراحات وارده پس از شلیک گلوله در یک کارزار انتخاباتی، خبر دادند.  
تلویزیون ژاپن به نقل از بیمارستان شهر نارا اعلام کرد که مرگ شینزو آبه بر اثر اصابت مستقیم گلوله به قلب او رخ داده است.
بیمارستان در بیانیه ای اعلام کرد که کادر پزشکی با وجود تلاش های به عمل آمده نتوانست خونریزی ناشی از اصابت گلوله ها را متوقف کند چرا که یکی از گلوله ها قلب او را سوراخ کرده بود.
شینزو آبه امروز (جمعه)   در حال سخنرانی در شهر نارا که برای انتخابات پارلمانی در آخر هفته تبلیغات می‌کرد از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار گرفت.
باسابقه‌ترین رهبر ژاپن، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ در حالی که در مقابل ایستگاه راه‌آهن «کینتتسو» سخنرانی می‌کرد از پشت هدف گلوله قرار گرفت و پس از شنیده شدن دو گلوله به زمین افتاد. «تتسویا یاماگامی - Tetsuya Yamagami» عامل تیراندازی فردی ۴۱ ساله که عضو سابق نیروی دریایی این کشور است، توسط نیروهای امنیتی ژاپن دستگیر شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار