انحلال بیخ گوش تبریزی‌ها/ ترکش تصمیم‌های زنوزی در بدن بی‌جان ماشین‌سازی

1401/04/17 - 14:26 - کد خبر: 67942
تیم ماشین سازی

نصر: بدهی ۴۵ میلیارد تومانی ماشین‌سازی باعث شده تا این تیم پس از سقوط به دسته دوم فوتبال در آستانه انحلال قرار بگیرد.

به گزارش نصر، تیم فوتبال ماشین‌سازی با ۱۲ امتیاز و قرار گرفتن در رده هجدهم جدول ۱۸ تیمی مسابقات لیگ یک، به دسته دو سقوط کرد تا در عرض ۲ سال همراه با شاهین بوشهر از لیگ برتر به سومین سطح فوتبال ایران سقوط کند؛ اتفاقی که مسبب اصلی آن، مالک متمول تراکتور بود که برای رسیدن به اهدافش به اصطلاح از این تیم استفاده ابزاری کرد.
ماشین‌سازی که یک روز خوش را در لیگ یک ندید، بعد از انتقال امتیازش از زنوزی به اشخاص دیگر، به عنوان قدیمی‌ترین تیم آذربایجان شرقی نتوانست قد علم کند و مسیر سقوط را خیلی زود طی کرد. رسیدگی نکردن به این تیم، ماشین را به دره سقوط قوس داد و زمینه‌ساز لیگ یکی شدن این تیم شد اما این پایان روزهای ناخوش سبزپوشان تبریزی نبود و آن‌ها در لیگ یک هم با چرخ پنچر حرکت کردند. در این مسیر بارها مالک و مدیر این باشگاه تغییر کرد اما هیچ‌کدام از این تغییرها مثبت نبود و حالا این باشگاه در آستانه انحلال قرار دارد.
بدهی‌های زیاد این تیم در هیات فوتبال که چیزی حدود ۴۵ میلیارد تومان است، سبب شده که حتی مسئولان دولتی و هیات فوتبال هم حاضر نباشند مسئولیت آن را عهده‌دار شوند و این تیم بلاتکلیف بماند. بسیاری از بازیکنان ماشین‌سازی از این تیم جدا شده‌اند و شکایت‌های زیادی نیز به فدراسیون فوتبال و فیفا رفته که بعید به نظر می‌رسد این تیم بتواند زیر این فشار مالی کمر راست کند؛ اتفاقی که "مهندس تبریزی‌ها" یعنی محمدرضا زنوزی برای این تیم ریشه‌دار رقم زد تا با دلبری کردن از مردم تبریز و مالکیت هر دو باشگاه این شهر، بتواند برای خود محبوبیت بخرد. ثمره کارهای مالک فعلی تراکتور، دور شدن قرمزها از تیم‌های مدعی و بلاتکلیفی ماشین‌سازی است.
از تبریز خبر می‌رسد که اگر تا فرصت باقی مانده تا شروع لیگ دو، هیچ‌کس مالکیت ماشین‌سازی را برعهده نگیرد، این تیم منحل خواهد شد و حتی هیات فوتبال نیز جلوی این اتفاق را نخواهد گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار