خبر/

فرماندار مرند بر سرمایه‌گذاری در تپه باستانی «یالدور» تاکید کرد

1401/04/17 - 13:56 - کد خبر: 67937
بازدید

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند گفت: ساماندهی و سرمایه‌گذاری در تپه باستانی «یالدور» این شهرستان برای جذب گردشگران ضروری است.

به گزارش نصر، داود عباسی، روز جمعه در حاشیه بازدید و بررسی وضعیت تپه تاریخی یالدور با بیان اینکه مرند از شهرستان‌های مسیر گردشگری است، افزود: وضعیت فعلی این تپه به یک دغدغه برای علاقه مندان میراث فرهنگی و گردشگری و مسوولان تبدیل شده و مردم مطالبه‌ای جدی در خصوص این تپه باستانی دارند تا با ساماندهی مناسب از ظرفیت آن در راستای توسعه گردشگری مرند بهره‌مند شوند.
وی اظهار داشت: بخش خصوصی این شهرستان آماده سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بود و تپه یالدور جزو پروژه‌های در اولویت در این زمینه است که با برنامه‌ریزی لازم می‌توان این فرصت را برای شهرستان فراهم کرد.
معاون استاندار و فرماندار مرند با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ظرفیت ویژه برای توسعه حوزه بوم‌گردی است، گفت: اعطای تسهیلات لازم و تسهیل روند ایجاد این واحدهای اقامتی امری مهم در این زمینه بوده و می توان با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مربوط به خصوص اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان این موضوع را محقق کرد.
عباسی، با اشاره به جایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ویژه مرند ادامه داد: این شهرستان از شهرهای ویژه کشور بوده و لازم است تا جایگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آن به یک اداره تبدیل شود تا بتوان اقدامات گسترده و جامع‌تری را محقق ساخت.
شهرستان مرند با ۲ بخش مرکزی و یامچی و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
انتهای پبام/

پژوهشیار