امام جمعه تبریز:

غدیر مکتب انسان ساز

1401/04/16 - 21:31 - کد خبر: 67928
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی غدیر را یک مکتب انسان ساز خواند و افزود: این واقعه تا قیامت مسیر خوشبختی و سعادت انسانها را تعیین کرده است.

 به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در جلسه هماهنگی برنامه های عید غدیر در استان گفت: واقعه غدیر فرصتی طلایی برای درک بهتر معارف اسلامی و شناخت تاریخ اسلام و فصل جدایی تاریخ اسلام و جاهلیت است و بر همه مسلمانان جهان واجب است که غدیر را شناخته و فرهنگ و آموزه های آن را درک کنند.
 وی غدیر را یکی از بزرگترین وقایع تاریخ جهان عنوان و خاطرنشان کرد: وظیفه امروز ما نسبت به بزرگداشت غدیر فراوان و بسیار سنگین و اهم آنها شناخت و شناساندن فرهنگ غدیر است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه غدیر دانشگاهی جاودانه است که آموزه های آن بی پایان و انسان ساز ابدی است افزود: چشاندن شیرینی اعتقاد به ولایت از طریق احیاء سنت حسنه رسیدگی به محرومان از طریق کمک ها و مواسات مومنانه همچنین احیاء و گسترش فرهنگ اطعام غدیری و برپایی سفره های احسان علوی را از دیگر وظایف ما در قبال غدیر است.
وی ادامه داد: پخش و شرح خطبه نبی اعظم صلی الله علیه و آله در غدیر خم و شرح میدانی مفاهیم و معارف فنی آن متناسب با فهم مخاطبین، تجلیل از ترویج فرهنگ تکریم و تجلیل از سادات گرانقدر در یوم غدیر برای ریشه دار ساختن خاندان رسالت و امامت از دیگر وظایف ما در جامعه امروز است.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین با بیان غدیر از نظر هنری مظلوم واقع شده است از هنرمندان خواست در این رابطه تلاش مضاعفی داشته باشند و واقعه غدیر را به زبان هنر واقع نمایی کنند . 
 حجت الاسلام کاملی فر دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان نیز با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی این بنیاد در استان به مناسبت هفته امامت و ولایت، برگزاری مراسم جشن در سنگفرش مصلی، برپایی ایستگاه های صلواتی موکب ها، اعزام بسیجیان به اردوهای جهادی، توزیع بسته های معیشتی، برگزاری کنگره شعر ترکی، همایشهای بزرگ خانوادگی غدیر و برپایی کارگاه های غدیرشناسی را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار