در نخستین جلسه هیات امنای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در دوره جدید مطرح شد؛

تاکید وزیر فرهنگ بر توسعه و تعمیق فعالیت‌های بنیاد ملی بازی رایانه‌ای

1401/04/16 - 12:44 - کد خبر: 67876
عکس

نصر: نخستین جلسه هیات امنای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در دوره جدید به ریاست محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ، در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش نصر، محمدمهدی اسماعیلی در این جلسه گفت: از آنجا که بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تنها نهاد حاکمیتی محسوب می‌شود که در این حوزه به طور تخصصی ایفای نقش می‌کند، توسعه و تعمیق فعالیت های آن از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به پژوهش مرکز تحقیقات صداوسیما و پیمایش ملی مصرف بازی های رایانه ای تاکید کرد: بر اساس پژوهش های صورت گرفته، آمار استفاده از بازی های رایانه ای در کشور رو به افزایش است و طبق پیمایش انجام شده توسط بنیاد، سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۲ میلیون بازی‌کننده در ایران وجود داشته است.
اسماعیلی ادامه داد: تصدی‌گری یکی از آسیب های جدی است که همواره نهادهای فرهنگی را تهدید می کند و بنیاد ملی بازی های رایانه ای با توجه به ظرفیت های بالایی که در حوزه درآمدزایی دارد می تواند با برنامه‌ریزی مناسب از گزند این آسیب در امان بماند.

اهمیت تقویت حوزه اطلاع‌رسانی 
وزیر ارشاد در ادامه بر تقویت حوزه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد و گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی حوزه اطلاع‌رسانی اقدامات و تولیدات بنیاد ملی بازی های رایانه ای از اهمیت به سزایی برخوردار است و در این راستا همیاری بیشتر مسئولان سازمان صداوسیما در این زمینه موثر است.

رویدادهای بین‌المللی بهترین فرصت معرفی تولیدکنندگان داخلی
حجت‌الاسلام قمی؛ رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه بر اهمیت حضور نمایندگان کشور در رویدادهای جهانی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: محافل بین‌المللی بازی های رایانه ای بهترین فرصت برای معرفی بهترین تولیدات این حوزه به شمار می رود و در این زمینه باید شرایط حضور بازی سازان ایرانی تسهیل شود.
وی افزود: همچنین باید شرایطی فراهم شود تا چرخه اقتصادی بازی های رایانه ای داخلی به ثبات و آرامش نسبی برسد تا بازی سازان خوش فکر داخلی بدون کمترین دغدغه دست به خلق بازی های درجه یک بزنند.
حجت الاسلام قمی در پایان ضمن اعلام آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری و حمایت از تولید بازی های فاخر گفت: بازی های رایانه ای باید جریان‌ساز باشند و منجر به فعال سازی بخش خصوصی در عرصه تولید و نشر بازی های مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی شود.

نمایش رده‌بندی تمامی بازی‌ها
مهدی صرامی؛ رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای نیز در این جلسه گفت: امیدواریم در دولت مرمی از تمام ظرفیت‌ نهادها برای حمایت از ایفای نقش این بنیاد در حوزه ساماندهی وضعیت فروشگاه های مجازی بازی های رایانه ای استفاده شود. 
وی تصریح کرد: فروشگاه های مجازی باید ملزم شوند تا رده بندی سنی تمام بازی ها از جمله بازی های موبایلی را نمایش دهند. رده بندی سنی باید در هر فروشگاهی که مردم بازی را تهیه می کنند توسط فروشگاه ها نمایش داده شود. در غیر این صورت بخشی از زحماتی که در بنیاد برای نظارت بر بازی های رایانه ای و رده بندی سنی کشیده می شود به هدر می رود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشنهاد می کنم موضوع تولید بازی های تاریخی و تمدنی ایران در این دوره جدی گرفته شود. تولید بازی های تمدن ساز با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و وزارت آموزش و پرورش باعث تعمیق هویت اسلامی ایرانی دانش آموزان می‌شود.
همچنین سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این جلسه گزارشی از عملکرد این بنیاد در سال های اخیر ارائه کرد.
در پایان این جلسه، احکام اعضای جدید هیات امنای بنیاد ملی بازی های رایانه ای از سوی وزیر فرهنگ اهدا شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار