مدیرعامل شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز مطرح کرد:

منابع معدنی نقطه امید اقتصاد کشور

1401/04/20 - 12:08 - کد خبر: 67787
عکس

نصر: مدیرعامل شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز، تبریزبا اشاره به اینکه منابع معدنی و صنایع وابسته به معدن، نقطه امید اقتصاد کشور است، ادامه داد: بهره برداری و اکتشافات معدنی نیازمند ماشین آلات و تجهیزات است و از طرفی تولید این قطعات نیازمند مواد اولیه معدنی، پس این همکاری دو جانبه قطعه نقطه عطفی برای بخش صنعت و معدن استان و کشور خواهد بود.

به گزارش نصر، علی سررشته در گفتگو با خبرنگار نصر، با اشاره به سابقه 55 ساله صنعت ماشین سازی تبریز، گفت: ماشین سازی صنعت مادر کشور است، این کارخانه جز اولین مجموعه های صنعتی بود که در استان شروع به کار کرد و سیاست های زمان گذشته  آن، فصای استان را به سمت فعالیت های صنعتی سوق داد.


 
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در سال های گذشته در بحث صنعت حرف اول را می زد، افزود: با گذشت زمان، ذخایر معدنی و ظرفیت های بی نظیر این استان در حیطه بهره برداری و اکتشاف معدن و صنایع معدنی کشف شد و آذربایجان شرقی در رتبه اول کشور از لحاظ تنوع و میزان ذخایر معدن جای گرفت.
وی شرط توسعه اقتصادی و رشد صنعت استان را در استفاده صحیح از ظرفیت های معدن و بهره برداری و اکتشاف ذخایر معدنی خواند و گفت: اگر بخواهیم از اقتصاد وابسته به نفت فاصله بگیریم باید استفاده از ذخایر معدن را در اولویت بگیریم که البته این امر فقط با همکاری بحش صنعت با معدن ممکن می شود.
مدیرعامل شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریزبا اشاره به اینکه منابع معدنی و صنایع وابسته به معدن، نقطه امید اقتصاد کشور است، ادامه داد: بهره برداری و اکتشافات معدنی نیازمند ماشین آلات و تجهیزات است و از طرفی تولید این قطعات نیازمند مواد اولیه معدنی، پس این همکاری دو جانبه قطعه نقطه عطفی برای بخش صنعت و معدن استان و کشور خواهد بود.


 
وی اضافه کرد: پیش نیاز توسعه ،آماده سازی زیرساخت ها از جمله ساخت ماشین آلات و تجهیزات بهره برداری معادن است و احیا صنعت تولید ماشین آلات و تجهزات بهره برداری و اکتشاف معادن نیازمند توجه ویژه ای است.
وی با بیان اینکه در حین مذاکرات با سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی متوجه حلقه مفقوده ای بین صنعت و معدن در استان شدیم، افزود: در راستای تکمیل زنجیره معدن و بخش تولید در استان و کشور، تفاهم نامه ای دو جانبه فی مابین سازمان نظام مهندسی معدن استان و شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز در رابطه با ایجاد و انتقال دانش فنی، کارورزی و حمایت دو طرفه منعقد کردیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریزدر مسیر توسعه، خط تولید جدید و تامین تجهیزات جدید با تکنولوژی روز در راستای افزایش سرعت تولید برداشته است، اضافه کرد: این امر در هم در توسعه بخش تولید استان قدم بزرگی خواهد بود و هم بار سنگینی از دوش کارگران  زحمت کش کارخانه بر خواهد داشت.


 
 این گزارش می افزاید، ذوقی مدیر تولید شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز در گفتگو با نصر به فعالیت 3 خط تولید در کارگاه های این شرکت اشاره کرد و گفت: خط تولید سنگین و دستی برای صنایع ماشین افزار، کارگاه سنگین در تولید قطعات ماشین افزار سبک تر اما تخصصی و خط ماشینی در شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز دایر و فعال است.
وی با بیان اینکه  850 نوع قطعه در کارگاه ها برای شرکت ماشین سازی تولید می شود، افزود: خط دیزاماتیک این شرکت نیز فعال است و سرعت بالای تولید قطعات مختلف و انواع دیسک ها که در صنایع خودرویی، تراکتورسازی و... استفاده می شود از مزیت های این خط تولیدی است.


 
وی به کارگاه ذوب این شرکت نیز اشاره کرد و ادامه داد: قطعات، بعد از قالب گری وارد کارگاه ذوب می شوند، در این کارگاه 5 نوع کوره با ظرفیت ذوب 8 تنی وجود دارد که 3 کوره همزمان فعال و در حال ذوب گیری هستند.
ذوقی به میزان اشتغالزایی شرکت ریخته گری ماشین سازی اشاره کرد و افزود: در بخش تولید ، پشتیبانی و خدمات فنی بالغ بر 370 نفر مشغول به کار هستند.


 
وی در انتها با اشاره به اینکه در خط تولید این شرمت از صنایع معدنی چون ماسه سیلیس، ماسه بتونید، پودر زغال و... استفاده می شود، گفت: در آینده نزدیک در راستای توسعه خط تولید، تجهیزات جدیدی هم ساخت و تهیه خواهیم کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار